Tilbage til forsiden
SteelSeries CS:Source Liga

Guides

Start dit eget

Onsdag d. 9. marts 2011 - kl. 11:12
Vi giver her nogle effektive tips og råd til, hvordan du starter dit eget op - det værende sig et hold eller en organisation Start dit eget
Skrevet af:   reDa
Interessen for eSport (Electronic Sports) stiger dag for dag, der er utallige klaner og organisationer, men desværre lukker langt størstedelen af dem ned efter kort tid. Årsagen er ofte, at personerne bag egentlig ikke ved med sikkerhed, hvad de vil og at deres mål, ambitioner og hensigten med projektet ikke er gennemtænkt.

Jeg har derfor sat mig for at skrive en "guide" til, hvordan man får mest muligt ud af sit projekt, uanset om det er en organisation eller bare et hold. Men bemærk! Jeg taler udelukkende ud fra egne erfaringer, hvilket betyder, at det ikke nødvendigvis er det eneste rigtige, men derimod en hjælpende hånd til dem, der kunne have brug for det.

Jeg vil dele det op i fem punkter:

Ledelse
Navn 
Drømme og mål
Hvem er vi?
Sponsor

 

                                                                 

Ledelse
I enhver klan eller organisation skal der være en ledelse. Ledelsen kan bestå af lige fra én person til 30, hvis man ønsker det. Det vigtigste er bare, at ledelsen er klar over at det fører et arbejde med sig og at alting ikke kommer af sig selv.


Ofte tror folk at sponsorerne, spillerne og anerkendelsen kommer af sig selv, hvis man bare venter en uge. Men det finder man hurtigt ud af ikke sker, så mister man lysten til at blive ved og så går projektet i vasken. 


I skal altid huske på at det kræver en hvis indsats, at få jeres projekt til at blive en succes! I skal være ansvarsbevidste og vide, hvad I vil med jeres projekt og vigtigst af alt, skal I deltage helhjertet i det, det bliver aldrig til noget, hvis I ikke vil det nok.

Husk for guds skyld at være opmærksom på, at I nok kommer til at bruge nogle penge i starten. I kan ikke regne med, at I har sponsorer, der lige med det samme smider penge i jeres projekt.

 

Der er ofte nogle ting, som de fleste hold forventer, når de joiner en organisation, eller når en spiller joiner en klan: 

Gameserver, Voiceserver, ofte også en hjemmeside - Og dette kan I været nødsaget til at betale for selv, indtil I får en sponsor.

 

Ledelsen står for at få alting til at køre rundt, for eksempel at løse de konflikter der kunne komme og have det sidste ord, når en beslutning skal tages. Ofte er det også ham/hende, der tager kontakt til sponsorerne, men mere om det i punktet om sponsor. 

 

Mange af de succesfulde organisationer har en eller flere personer i deres ledelse delt op i følgende:

Ledelsen - Ejer(ne)
Marketing - Promovere holdet eller organisationen
Skribent - Skriver nyheder på hjemmesiden
Manager - Hjælper holdet så godt han kan, og deltager til events med holdet

 

Navn
Jeg ved af erfaring, at det kan være ekstremt svært at finde det helt rigtige navn til Jeres hold eller organisation. Der et par ting, I skal huske på, når I skal finde navnet, blandt andet at det skal være nemt for andre at huske og udtale. Det nytter ikke noget at have et navn såsom "j3gk4ng0dtl1d3pølser", da ingen vil kunne huske det. 


Et seriøst navn virker ofte også mere seriøst for andre, det vil sige, hvis I vælger at hedde "j3gk4ng0dtl1d3pølser", er der ikke ret mange mennesker, der vil tage Jer seriøst.

Et godt råd til at finde navnet er, kig rundt på jeres værelse, i stuen eller ud af vinduet, bag på en bog, eller mærket i jeres trøje. Det betyder absolut ingenting, hvor I kigger hen, hvis I bare har en smule fantasi. Det kan være, at I falder over et ord, eller en ting hvor I bare tænker, det skal være det!


Så når I skal finde navnet så husk på, det skal være nemt at huske, virke seriøst og ikke så gerne forfærdelig langt. Allerede når I har fundet jeres navn og I har fuldt disse råd, er det en rigtig god start, da det er førstehånds indtrykket af Jeres projekt, der er det vigtigste.

 

 

Drømme & mål
Mange mennesker blander ofte drømme og mål sammen som to ens ting, men det er det langt fra. En drøm kan være, at du vil have verdens bedste hold i jeres organisation, på én uge, men er det realistisk? Selvfølgelig skal man drømme, men for at de kan blive opfyldt, kræver det at I sætter nogle mål først.

Et mål er noget, som I ved, I kan have opfyldt inden for en bestemt periode. Det kan være I vælger at sige, at holdet SKAL have spillet fem kampe på syv dage i den her uge, det er et mål. 


For at jeres projekt kan blive en succes, så kræver det nogle mål, det kan ikke undværes. Når I er ved at starte op, hiv fat i et dokument og skriv nogle ting ned I gerne vil have gjort. Sæt jer nogle mål, og skriv gerne jeres drømme ned samtidig, så kan I altid kigge tilbage på det og se om jeres drømme kan blive opfyldt. Få lavet en brainstorm, og når I ved, hvad I vil, så få det bygget op.

 

Det kunne for eksempel se sådan ud:

Drømme:
Vi vil have et top tre hold i vores organisation, og fem af de store sponsorer på to uger.


(Dette er bestemt ikke realistisk for en nyopstartet organisation, med mindre man har ualmindelige gode kontakter)

Mål:
Vi vil have hjemmesiden op og kører inden fredag i næste uge.
Vi vil have kontaktet to sponsorere inden dagen er omme.
Vi vil promovere vores projekt på tre forskellige sites på tre dage.

Om tre-fire måneder, når der er ved at være styr på det hele, kan I igen åbne dette dokument og se på de drømme I skrev ned. Lad os sige I er kommet rigtig godt fra start, og I har fået nogle super sponsorer, der betaler LAN-billetter, transport og andet godt, så vækker det automatisk større interesse hos topholdene, og dér kan I sætte jer det mål:

 

I vil have kontaktet et tophold inden en uge, og I vil have topholdet under jeres vinger inden to måneder.

 

Hvem er vi?
En god ting, når man gerne vil kreere noget succesfuldt, om det er i Counter-Strike eller om det er et firma, er at komme ud til folk: Andre mennesker end sig selv og holdet er simpelthen nødt til at vide, hvem I er. 


En rigtig god måde at komme ud til folk på er at være aktive på de forskellige gaming-sites, deltage i turneringer, lans, cups og jeg kan blive ved.

 

Samtidig er det altid godt med en velfungerende hjemmeside, man kan besøge. Hvis I har et link til jeres hjemmeside i jeres profil på steam, gaming.dk osv., er chancen markant større for at andre kommer til at kende jer. De hopper ind på hjemmesiden, læser nyheder og ser på holdopstillingen. I og med I har en velfungerende hjemmeside, kan det også tiltrække spillere, hold eller personer, som er interesserede i projektet og gerne ville være med i ledelsen og kunne gøre gavn.

 

 

 


Sponsor                                           
Alt for mange hold og organisationer laver den enorme fejltagelse og tror at sponsorerne kommer af sig selv efter en uge, og når de finder ud af at de ikke gør, mister de lysten og projektet går i vasken. Derfor har jeg valgt at skrive lidt omkring sponsorer også.

I skal tænke på at det firma, som vælger at sponsorere Jer, bruger penge på at give Jer den ydelse, og som regel er deres krav: REKLAME.

 

Derfor er det igen vigtigt, at I har en hjemmeside, hvor I kan smide et banner/logo op, samt link til deres hjemmeside. Men som sagt, så kommer de ikke af sig selv, det kræver ofte at I sender en rigtig god ansøgning til dem, hvori der står: 

Hvem I er, hvad I ønsker, hvad I kan tilbyde dem, om I har præsteret noget i form af resultater i officielle turneringer, lans, cups osv.

 

 

Jo mere detaljeret ansøgning I sender, jo større er chancen for det fantastiske ja.

Når I søger om sponsorat hos et firma, skal I huske at tænke på, at de fleste af de store firmaer får utallige ansøgninger. Men en ting, der er smart, er at skrive til de mindre firmaer, og gerne dem som absolut ingen kender. Hop ind på google og skriv for eksempel: trøje-tryk, game-servers, alt efter hvad I skal bruge, og find nogle små firmaer og skriv dem en god mail. Selvfølgelig kræver de også reklame og det kan I give dem via., jeres hjemmeside og links. 


Chancen kan være større, når I kontakter de mindre firmaer, da de ikke får ligeså mange ansøgninger, og reklamen kan betyde mere for dem, da de ikke er større.
Jo flere visninger I har på hjemmesiden, jo større er chancen for at I får nogle sponsorere. En sponsor vil hellere sponsorere et hold eller organisation med 1000 visninger på hjemmesiden om måneden, end en hjemmeside med 150 visninger. 


Des mere reklame de får, jo bedre er det for dem og så er chancen markant større, husk det!

 


Som man kan se er alle de her punkter mere eller mindre afhængige af hinanden, for eksempel, hvis I har promoveret jer godt og grundigt, får I automatisk flere besøg på jeres hjemmeside, hvilket betyder større chance for at få sponsorer.


Det var alt herfra. Jeg håber I kan bruge det til noget, og som sagt er det udelukkende ud fra egne erfaringer dette er skrevet. Men jeg håber det vil kunne hjælpe nogen derude, som måske ikke er så meget inde i alt det ræs.

Flere |



Pose | <3 VibZe
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:14
1
Hold da op, en ordentlig smøre! Ser bestemt interresant ud :)
x_x
Eizo
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:23
2
Hvorfor fanden læser jeg det her? :)
- Godt stof reDa!!!
Hvis jeg var et egern...
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:39
7
Skal jeg ikke kunne sige! Men tak :)
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
mkL_
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:05
27
I skal ikke lytte til reda, han er fuuuuuuld! :D
miami | GAMEAWARE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 15:10
34
Han var da ellers piv ædru da han smed jer ud (:D)
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
Telkamp | Øresund LAN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:07
40
Hvad har - at han ikke var fuld - af gøre med at vi blev smidt ud?
Arrangør af ØRESUND LAN
www.ØresundLAN.dk
miami | GAMEAWARE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:48
47
hahahahaaha, prøv nu og se joken istedet for at være så wickedsick-pissed over i er hvor i er.. En af jeres flinke holdkammerater startede den i sjov med at skrive man ikke skal lytte til reDa og jeg kørte videre i den.. jeg sender kiks med posten , og vi.. STIKKER AF MED DINE PENGE!
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
Telkamp | Øresund LAN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 17:32
54
undskyld hvis du tager det så hårdt, jeg kan bare slet ikke se pointen, eller retningen i din øvrige kommentar.
Arrangør af ØRESUND LAN
www.ØresundLAN.dk
miami | GAMEAWARE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 23:25
63
Dette indlæg er blevet slettet af en administrator
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
Matthew
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 14:13
72
i aint got no moneyZ!
Gabriel Sativa :: Freelance grafiker
smashztw.deviantart.com
uaW
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:27
43
Fuld imo
Biggie Biggie Biggie Biggie ...
miami | GAMEAWARE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:49
49
I var fulde da i gamede mod os, i assume.. :D
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
uaW
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:53
51
Fulde af gråd
Biggie Biggie Biggie Biggie ...
christoffer5700 | Svendborg
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 15:15
36
"undskyld jeg var fuld det skal ikke ku ske igen det var ikke min mening"
hvis 1 cigaret tar 5 min. af dit liv hvad gør ...
Nico Nu har jeg lagt mærke til det flere gange. ...
alcapow
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:27
3
Super skrevet! :) - Lad os håbe, at flere teams nu, holder længere end en måned!
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:33
4
Jeg håber i kan bruge det :-))
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
HAHAPULZ
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:36
5
godt skrevet =)
=)
realition Management
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:36
6
Fint indblik i hvordan man starter en organisation op. Det er ikke let, men tager man det skridt for skridt, så kan alle få noget op og køre. Om det bliver en succes er op til en selv; des mere arbejde man ligger i det, des større er sandsynligheden for succes.
Chef for afdelingen Gaming.dk
Kawa1n
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 11:44
8
N1 reDa :)
1.6
imex
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:03
9
Lækker læsning, kan helt klart bruges af nogle derude :).
Risom | DEJAVUE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:07
10
Godt skrevet mate :)
Hvis du fortsætter som du er startet i Authority, skal det nok blive rigtig godt for dig :) !
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:08
12
Håber jeg da!
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
k0rN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:07
11
Ser fint ud, men du skriver nogle mindre gode valg og beslutninger og mange af de ting du nævner, er netop det som de mindre organisationer gør og derfor bliver de ikke en succes. Du kommer ikke helt ud med de ting som man egenlig burde gøre.

Husk 1 ting, hvis i sender en e-mail til et firma eller en person i et firma, som de ikke selv har accepteret modtagelsen af, betragtes det som SPAM.
Det lyder muligvis meget forkert, men det er loven og i kan selv undersøge det.
Jeg er lort
Så har vi det på det rene
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:10
13
Vil bestemt ikke mene at hvis jeg går ind på en hjemmeside, og der står en mail man kan skrive til, og jeg så gør det, at det skulle være spam? :-)
- Ellers ved jeg ikke hvad du mener.
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
k0rN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:12
14
jo det er spam, hvis du går ind under management og f.eks. kontakter marketings lederen på hans mail. Tilgengæld må man gerne sende et brev og benytte deres kontakt email.
Jeg er lort
Så har vi det på det rene
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:14
15
Der kan man bare se, der lærte jeg noget nyt. - Dog har jeg fået et ja, efter jeg brugte "privat-mailen" og ikke kontakt mailen :)
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
k0rN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:16
16
jeps, men det bar for fremtiden, hvis du kontakter et stort firma, skal du ikke forvente et svar tilbage på den måde.

Et salgs-brev kommer man meget længere med til de helt store firmaer, efter min mening og 1 ting til, jeg fortrækker hellere og kalde det for et tilbud istedet for en ansøgning, da det i mine øjne sælger bedre :)
Jeg er lort
Så har vi det på det rene
eyal
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 14:17
32
Jeg må lige rette dig der.

En uopfordret ansøgning om et fremtidigt samarbejde er ikke et spam. Videre er afsenderen synlig og der er ikke tale om en opfordring til direkte køb og salg. Videre er modtageren relevant for afsenderens henvendelse.

Bestemmelsen i markedsføringsloven omfatter også kun erhvervsdrivende. Så du kan ikke føre den analogt over på en privat der ikke sælger en vare.
k0rN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:06
39
Om det er et direkte salg eller ej er et difinitons spørgsmål til tider, da jeg fortrækker altid og vende det til at jeg har nogle produkter i form af effektiv markedsføring, hvilket jo er et salg, så det afhænger af hvordan du gerne vil lede dit firma/organisation
Jeg er lort
Så har vi det på det rene
eyal
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:14
42
Nej. Den situation han skriver i her, har intet med spam at gøre, og hører slet ikke under markedsføringslovens § 6, der er det eneste juridiske der kommer tæt på at definere spam.
uNAbleD | Nordjylland<3
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:22
17
Genialt ReDa :)

E: Og du får jo endda vist dit Authority-Gaming banner samtidig, ikke helt dumt ;-)
Redigeret: Onsdag d. 9. marts 2011 - kl. 12:23
uNAbleD Hmm ? THOR! :D
Livin'la vida lova :D
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:27
18
Det er en helt anden nyhed :D
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
uNAbleD | Nordjylland<3
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:38
21
Hvilket :D? Men som du kan se, har du allerede fået 20 comments eller sådan noget, og folk ser jo dit navn, og din 'org', så noget value må du få ud af det :D...
uNAbleD Hmm ? THOR! :D
Livin'la vida lova :D
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:40
22
Oh, det er bestemt ikke hensigten med guiden :D - Men ja, det er rigtigt nok.
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
uNAbleD | Nordjylland<3
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 21:27
60
Nej, tror heller ikke du har tænkt over det på den måde. Men man får simpelthen så mange stimuli dagligt :D
uNAbleD Hmm ? THOR! :D
Livin'la vida lova :D
WooZiie | MoD
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:33
19
Dejlig tekst reDa, godt læse stof :)

- det vil hjælpe en del for folk som vil prøve at fyre et projekt a. :D
Redigeret: Onsdag d. 9. marts 2011 - kl. 12:35
www.MoD-eSport.com
www.venzi-esport.net
Stabell
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:36
20
Fint læsestof :)
Pimp er en fin spiller
http://peecee.dk/upload/view/313373/full
qdk | AmagerBronx
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:49
23
Dette indlæg er blevet slettet af en administrator
Er det umuligt, gør vi det muligt.
Er det muligt, gør vi det bedre.
z1bet
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 12:56
24
Dette indlæg er blevet slettet af en administrator
www.XZiBiT.com
www.eSport-media.dk
RizC | GameCast
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:02
25
Altid klar med en velovervejet kommentar, wp.

./Niels
WWW.GAME-CAST.TV
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:02
26
Hvis du ikke har noget relevant at sige, så lad venligst være at kommentere.
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
WraNg | HKLAN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:10
28
Hvad skal der ske Dennis? Det er sgu iorden skrevet det her. Om det er med til at hjælpe nye ildsjæle igang skal jeg ikke kunne sige, men her har de i hvert fald hovedingredienserne til succes.

Jeg tror derimod ikke det kan bruges af specielt mange hold, da der her er andre faktorer der spiller ind for at holdet forbliver sammen.

Bliv endelig ved sådanne artikler. Måske kan det være med til at skabe en mere stabil scene ;)
Winning isn\'t everything, but wanting to win is.
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:14
29
Idéen bag det var egentlig at det skulle være en hjælp til både hold og organisationer. - Men det blev mere og mere til organisationer :D
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
cadiaN
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 13:53
30
nice 1 dennis :-)
huqo
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 14:13
31
Rigtigt god "blog", så kunne det være rart hvis folk så forstod, at selvom du har styr på tingene, kan du ikke bygge rom på en dag :)
eRaize | FM
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 14:41
33
slev om jeg ikke forstod noget af det, så nice tror jeg :D !
miami | GAMEAWARE
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 15:12
35
lasse skrid nu ud og hold ædegilde.. OG VI STIKKER AF MED DINE PENGE!!!
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ NEEJ
mythZz
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:31
44
ses IRL!
At opdage det, der allerede er
blevet opdaget, er også en opdagelse
eRaize | FM
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 18:35
55
SEZ PÅ STADeN~igos madZz? :D
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 15:23
37
nice read :)
menix | PWR
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 15:39
38
Nice læsning:)
Hej
Hvordan går det?
BrianBruunSlashKozmo
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:14
41
Wup wup, reDa som skribent! :D
Administrator for WoW.Gaming.Dk
Hartmann
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:47
45
TÆNK hvis en med forstand på det havde skrevet det. omg


It's all love baby

Ud over det, så er det fint skrevet, kommer ind på et par vigtige ting, og kan helt sikkert hjælpe nogen af de mindre erfarne der godt vil starte noget om, og som er på helt bar bund.

Tak for KHlan, og "alle" de øl du købte, gjorde holdet det godt spørgsmålstegn



./fjols
Redigeret: Onsdag d. 9. marts 2011 - kl. 16:55
Ingen reklame her.dk
mig med anlægget og lokal hefferen
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:48
46
HAHA! Du er simpelthen så kogt! :D

Selv tak, det var sku hyggeligt! Ses lan!

./Klaphat
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
kroz
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:49
48
Nice skrevet reDa :-D
DeciNNN | eTm
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 16:51
50
lækkert skrevet :D!
www.youtube.com/DeciNNN
Stifter og CEO [at] www.EroticTeammates.dk
Acker
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 17:06
52
Jeg har valgt at knytte en kommentar til hver af afsnittene:

Ledelse
Navn
Drømme og mål
Hvem er vi?
Sponsor

Ledelse:
Jeg synes, at du kommer lidt for nemt rundt omkring arbejdsopgaverne som du beskriver i afsnittet "Ledelse". Det er sandt, at der er visse arbejdsopgaver men du skal gå mere i dybden med dem hvis folk skal have et indblik i hvad de dækker over. Ydermere synes jeg, at det er lidt for "statisk" beskrevet og at det varierer MEGET fra organisation til organisation hvordan ledelsen er struktureret.

Ifølge din, ellers velskrevede artikel, står der følgende management positioner:

Ledelsen - Ejer(ne)
Marketing - Promovere holdet eller organisationen
Skribent - Skriver nyheder på hjemmesiden
Manager - Hjælper holdet så godt han kan, og deltager til events med holdet

I det projekt jeg styrer har vi flere positioner som ikke står beskrevet ovenover og vi har samtidig positioner som dækker flere af overstående. Det er dog nok ikke det der er det største problem ved den meget statisk opstillede "management"-struktur som er beskrevet i artiklen. Jeg synes kort sagt ikke at de positioner er beskrevet nok og dermed mener jeg arbejdsopgaverne.

Navn
Fint afsnit, måske lidt useriøst med bare at "kigge sig omkring" da man også skal tænke på, at navnet skal kunne tages seriøst af virksomheder, men det kommer du alligevel ind på

Drømme og mål
Synes faktisk det var et ok afsnit, dog virker det igen lidt useriøst med:
"at holdet SKAL have spillet fem kampe på syv dage i den her uge"
En lille omformulering der kunne få det til at lyde meget bedre fx. at holdet skulle have et minimum antal trænings dage, men det er blot en bagatel :-)

Hvem er vi?
Igen et rigtig fint afsnit, men synes det der med at "link på steam profile" virker lidt tamt. Så giver det mere at få scenen til at føle at organisationen gør noget og er, som du også selv påpeger, synlig ved events. Det sidste kan enten gøres via deltagelse i den egentlige turnering eller ved at hjælpe for eksempel sponsorer, som har stande ude til eventsne.

Sponsor
Egentlig en fantastisk start på det afsnit. Du kommer rigtig godt omkring hele problematikken omkring sponsorater. Det med at kontakte små firmaer kan selvfølgelig godt lade sig gøre, men i følge mig er det ikke opskriften på succes. Det vender jeg dog tilbage til lidt længere nede. Derudover er jeg ikke enig i, at virksomheder kun går efter reklame, eller i hvert fald er der mange under genre til "reklame". Det projekt jeg styrer har en hovedsponsor som laver website-løsninger til for eksempel Carlsberg. Prisen for en website-løsning hos dem koster omkring 100.000 kr. Mange vil tænke: "Hvorfor sponsorerer de så jer, når ingen inden for gaming (eller i hvert fald de fleste) aldrig vil købe et website i den prisklasse til deres gaming-projekt".
Grunden til, at de sponsorerer os skyldes blandt andet, at vi beskæftiger os med noget af det samme som dem; Ny tænkning, innovation osv. Her er det ikke så meget det jeg vil kalde "køb-salg"-reklame men mere en afart af goodwill-reklame (Ved ikke helt hvad I vil kalde det)

Afsluttende vil jeg sige, at jeg synes rigtig godt om din artikel og at den sagtens kan bruges af personer som er helt "nye" til det at køre en organisation :-)

gl fremover med skriveriet og undskyld for stavefejlene.
Følg mig på Twitter: www.Twitter.com/CCAckermann
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 17:17
53
Hold da op. Jeg takker for ros og tager kritikken til mig.

Altid dejligt med ekstra øjne på det, idet alle mennesker kan have forskellige synspunkter på tingene. :-))
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
dawies
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 19:35
56
Hva hvad med forretningsplanen? De 4-5 punkter er jo langt fra nok til at lande de store sponsorater? Virksomhederne vil have dybdegående analyser hvor af det fremgår hvad de egentlig smider deres penge efter. De kræver et eller andet form for afkast.
Behindthesource.com
GIAL Gaming
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 19:45
57
Er helt enig, men som jeg også har givet udtryk for, er denne guide til de mindre erfarende, som kunne bruge en hjælpende hånd i starten.

Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
dawies
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 20:56
58
Ja men bare ikke særlig sjovt når man så får som svar: send lige jeres forretningsplan og så svarer man ikke tilbage før efter nogle måneder pga den lige skal skrives :)
Behindthesource.com
GIAL Gaming
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 21:03
59
Helt rigtigt :)
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
Hattenn | <3 VibZe
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 22:57
61
Fint skrevet, dog er jeg uenig i ,at hvis man hedder et specielt navn, vil det altså oftest blive husket.
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 23:05
62
Ikke så meget at de vil blive huske længere ud i fremtiden. Det er mere ment som hvis man til dagligt lige vil tjekke til dem, og skal søge efter deres side så sidder man og tænker, eeeh! hvad var navnet :)

Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
Hattenn | <3 VibZe
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 23:44
64
Ja, det kan du have ret i, men der er google heldigvis opfundet, mon ikke den ville kunne klare det, hvis man kan huske lidt af navnet :D
reDa
Onsdag d. 9. marts 2011, kl. 23:48
65
Jo selvfølgelig :D Men igen, det har også noget at gøre med hvor seriøst folk ser på en organisation med navnet, j3gk4ng0dtl1d3pølser. :D
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
Hattenn | <3 VibZe
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 00:27
66
Ja, men nu var det kun det med at huske navnet jeg kommenterede :)
Taitou | Øresund LAN
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 03:52
67
AuthorityGaming er ret svært at huske. Da de fleste ikke kan stave til: Authority
Eller udtale det.
Syntes din post er lidt dobbelt moralsk imo når man kigger på din orga og hvordan den har kørt indtil videre.
Men bruges kan det da helt sikkert.
Brug for en programmør til et mindre projekt? ...
Lthiesen | Ost |
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 07:53
68
ro på, og slå dig ned før jeg gør det heheheheheh =)=)=)=)=)=)=)=)=)
..
Taitou | Øresund LAN
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 20:55
74
Har lige slået mig ned for dig. freak.
Brug for en programmør til et mindre projekt? ...
Lthiesen | Ost |
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 22:34
76
ok, slap af programmør!
..
Taitou | Øresund LAN
Fredag d. 11. marts 2011, kl. 15:26
80
Tak :D
Brug for en programmør til et mindre projekt? ...
reDa
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 21:09
75
"Med hvordan den har kørt indtil videre" - Forklar.
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
Taitou | Øresund LAN
Fredag d. 11. marts 2011, kl. 15:24
79
Hvor lidt tid det tog før du smed dit gamle team ud de fik nærmest ikk en chance de præsteret dårligt til hk også smed du dem ad helvedes til, men du skriver selv man skal give det tid, gjorde du ihvertfald ikke selv.
Brug for en programmør til et mindre projekt? ...
reDa
Fredag d. 11. marts 2011, kl. 15:41
81
Tro mig, jeg havde go' grund til min beslutning. Men jeg vil ikke sidde fortælle alle på Gaming.dk omkring situationen.
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
kroz
Søndag d. 13. marts 2011, kl. 05:44
82
taitou du ved jo intet om sitautionen, så det skal du da ikke udtale dig om? :-)
Taitou | Øresund LAN
Fredag d. 22. april 2011, kl. 12:36
84
Jo for er nok den der er tættest med teamet fordi min bedsteven er teamets "leder"
Brug for en programmør til et mindre projekt? ...
cassim
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 10:24
69
Dejlig læsning.


Til sponsor delen.
Håber alle der har tænkt sig at smide sponsor ansøgninger til firmaer tænker sig en eksta gang om inden de sender den afsted. samt læser den gennem et par gange.

En ansøgning har ikke altid meget effekt når den skrives som denne.

---------------------sponsor ansøgning start-----------------------
Vi er et par drenge der ønsker at hører om i har lyst til at sponsorere vores gaming clan.
Ikke det helt store men bare en smule. I vil få jeres navn på vores hjemmeside, Gaming servere og på de kommende ting vi skal bruge.
Vi kan eventuelt aftalt hvad vi hver især vil få ud af det, og finde ud af hvad der lyder bedste.
Jeg vil skrive kontakt oplysninger i kan kontakte hvis i er interasseret.
--------------------sponsor ansøgning slut-------------------------

Det er en ansøgning man bare trykker på, delete også tænker man ikke mere over det.
En ansøgning vil være dejligt hvis den kommer i 2 udgaver.

1. Send den på dansk
2. send den på engelsk

Disse 2 udgaver skal gerne komme i en .pdf fil.
Brug gerne grafik i filen til at fremhæve hvem i er.

HUSK altid, er du en dansk clan, der søger til et dansk firma SÅ SKRIV DA MAILEN PÅ DANSK !
Vi gider ikke bruge tid på, at læse engelsk ansøgninger fra folk der ikke er særlig god til det. Skriv på dansk det virker meget bedre.

Det var lige en lille tilføjelse til Sponsor delen.


Martin Hansen
CEO på Customdata.dk
Bubbi | HKLAN
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 10:34
70
Jeg er helt enig :)
Gaming.dk - Koordinator
www.gaming.dk/regler
reDa
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 12:36
71
Det er altid rart med lidt ekstra tilføjelser ;-)
Gaming.dk/regler
www.Gaming.dk/lolliga
HooXi | SOPG
Torsdag d. 10. marts 2011, kl. 15:42
73
Håber det giver et par nye tophold! :D
BE THE BEST
FUCK THE REST
suigeneris
Fredag d. 11. marts 2011, kl. 09:47
77
"Sponsor" jeg ville nok skrive "Sponsorer" eller "Sponsorat"

Men ellers fin læsning :o) og ja det er meget arbejde bag at køre en organisation, ingen tvivl om det :)
Redigeret: Fredag d. 11. marts 2011 - kl. 09:49
Simon C. Andersen .:. Crosscom Media I/S
Hartmann
Fredag d. 11. marts 2011, kl. 14:47
78
.. <--kan du se hvad det er? det er 2 fluer der kn*****
Ingen reklame her.dk
mig med anlægget og lokal hefferen
gracklyyy
Søndag d. 20. marts 2011, kl. 19:47
83
insekto forbinato
kevinrawrski | ;B
Lørdag d. 11. juni 2011, kl. 11:23
85
+1
Possunt, quia posse videntur
-De kan, fordi de synes at kunne.
Skey2
Mandag d. 11. juli 2011, kl. 22:23
86
Kigger i mine underbukser :I
bobjolst | Team Alf
Fredag d. 16. september 2011, kl. 05:10
87
Dette indlæg er blevet slettet af en administrator
Jule | cWo \'
Fredag d. 16. september 2011, kl. 16:23
88
Rigtig god og brugervenlig guide til de nye der gerne vil starte noget op.

Held og lykke til de nye :)

Skriv en kommentar

Det kræves at du er logget ind, før du kan skrive en kommentar..
Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!

Log ind

Bruger
Kodeord
Husk
» Opret profil
» Glemt kodeord?

Information

For at få det fulde udbytte af Gaming.dk, kræver det at du har oprettet en bruger.

Det tager ikke mere end 2-3 min. og er selvfølgelig gratis.

Seneste CS:S indlæg

Counter-Strike: Source Hjælp mappe (5)
Counter-Strike: Source Mussemåtte ... (2)
Counter-Strike: Source Theblasts MVP? (11)
Counter-Strike: Source Mest overvuderet ... (78)
Counter-Strike: Source Anderkendelse (49)
Counter-Strike: Source 1 år med updaten (85)
Counter-Strike: Source LAN i Østjylland! (13)
Counter-Strike: Source Hvilet spil (7)
Counter-Strike: Source Værste skuffelse? (137)
Counter-Strike: Source stv - TB4 (3)
Counter-Strike: Source Danske unge ... (512)
Counter-Strike: Source Email til Steam Acc (8)
Counter-Strike: Source Demoer fra Theblast (25)
Counter-Strike: Source Netpartyfyn træf? (1)
Counter-Strike: Source Kan ikke enter ... (6)
Counter-Strike: Source Management & Staff (11)
Counter-Strike: Source CSS hjælp? (19)
Counter-Strike: Source eStrike DM server ... (15)
Counter-Strike: Source Lans? (3)
Gaming.dk Gaming.dk ... (31)

Seneste NON-GAME indlæg

PC Relateret Efter TB#4 fungere ... (14)
Offtopic TB#4 Sjoveste ... (49)
Offtopic TheBlast #4 ... (0)
Offtopic Jokern @ tb4 (196)
Offtopic bayern vs chelsea (63)
Offtopic TheBlast - Jeres ... (141)
PC Relateret SharkGaming. (21)
Offtopic wantz ace TB#4 LIVE (7)
Offtopic css movie | aim & ... (17)
PC Relateret Pc lagger i css ... (13)

RTS Games

League of Legends 1450 elo LOL live ... (2)
League of Legends Best support eu - ... (6)
League of Legends LoL Team. (25)
League of Legends AD eller support ... (16)
League of Legends Team på EU West ... (0)
League of Legends nogen som mangler ... (1)
League of Legends IPL.invite cup ... (1)
League of Legends folk til scrim (0)
League of Legends pnplan med stream (7)
League of Legends Nummer (44)

FPS Games

Counter-Strike 1.6 Top 10 Players i ... (60)
Battlefield eXACTA- mangler 1 ... (12)
Battlefield BF3 mangler nogle ... (9)
Battlefield DED Søger Membs (52)
Battlefield Nyt bf3 team (19)
Battlefield Hej. RsK Søger ... (34)
Battlefield Leder efter folk ... (10)
Battlefield BF3 Play like a ... (11)
N/A Explicit Gaming ... (16)
Battlefield Apocrita E-sport ... (1)

Spilkonsoller

Playstation Mates at spille ... (5)
Playstation Ps3 kan ikke logge ... (4)
Playstation mates mw3 ps3 (2)
Playstation fifa 12. (4)
Playstation Ghost Recon: ... (0)
Playstation Online Fifa virker ... (6)
Playstation Kunne viiiirkelig ... (8)
Playstation Fifa street (6)
Playstation Ps3 Fifa 12 - ... (0)
Playstation Fifa 12 online (1)

Reklamer

© COMWAYS 2006-2012 - Regler | Advisering | Jobs RSS Feeds
1.99011611938