Tidligere på sommeren annoncerede BetaDwarf, at de var i gang med at lave en opfølger på deres populære spil Forced.

Gaming.dk har fået fingrene i Forced 2: The Rush. Dog i en tidlig Alpha version.

Spillet er rouge-like og turnerings baseret. Det vil sige, at alle banerne bliver tilfældigt genereret, og man kæmper om at komme først i mål. Gør man det, kan man få nye kort og karakterer at spille som.

Ved første øjekast er spillet meget lig dens forgænger. Der er dog enkelte ændringer, som gør spillet komplet anderledes.

Spillet handler ikke længere om, at det er spillerne mod universet, men at det er den enkelte spiller mod universet og de andre spillere. Som det kan ses på nedenstående billede ude i højre side, er der en præsentation af, hvor langt henholdsvis man selv og ens modstandere er i banerne.

Hvis man bedst skal beskrive Forced 2, så er det en lidt underlig blanding af Diablo og Hearthstone.

Man vælger den karakter, man vil spille. I skrivende stund er der fire forskellige helte, man kan vælge imellem - en femte er på vej.

Der er lidt for en hver smag, når det gælder forskelligheden af karaktererne. Alle med fordele og ulemper.

Man får en starthånd af kort, som man kan gøre brug af i løbet af spillet og som kan gøre forskellige ting som for eksempelvis at give dig ekstra liv permanent, give skade til fjenderne eller øge ens hastighed.

Grunden til, jeg kalder det en underlig blanding af Diablo og Hearthstone, er, at udviklerne tydeligvis gerne vil væk fra et fastlåst fremgangs system - foreksempel med levels.

Det kortene gør er nemlig at give en mere løs og tilfældig måde at avancerer på i spillet.

Det er noget som spillet bryster sig af, at alle gennemgange af spillet er forskellige, og at det er de kort, man vælger at bruge samt den bane, der er blevet genereret som skaber en forskellig oplevelse hver eneste gang.