Ideen bag den næste annoncerede gamemode i League of Legends har været luftet på diverse forums, men nu er Ascension netop gået live på PBE, og derfor kan vi her på siden give lidt indsigt i, hvad det drejer sig om.

Hvordan spiller man Ascension?

Formatet er en 5v5 på Crystal Scar. Man bevæger sig rundt i 'junglen' og man skal bruge sin trinket (Golden Transcendence) til at teleporte fra fountain til kampen via en af de fem platforme (hvoraf hvert hold har 2 og deles om den øverste). Området i cirklen rundt om midten kan man ikke bevæge sig igennem. Første hold til 200 point vinder kampen, og point bliver optjent ved at dræbe modspillere (1pt), sikre Shurima Relics (3pt) eller nedlægge en Ascended (5pt). Desuden er der ingen consumables, og eneste vej tilbage til fountain er ved at dø, da Recall er deaktiveret.

En kæmpe Xerath-boss spawner indimellem i centrum af mappen, og ved at besejre ham får vedkommende, som laver killing blow, en Ascension-buff som giver en latterlig mængde stats, men reducerer healing med 50%.

Herunder kan ses et par screenshots af den kommende gamemode.

Man starter et spil Ascension i menuen som med de tidligere featured gamemodes, når det bliver udgivet.


Buffen er enormt stærk, og kan i nogle tilfælde afgøre spillet, hvis en dygtig spiller laver killing blow på Xerath.


Xerath bruger hele sit arsenal af forstærkede spells for at destruere de spillere, der forsøger sig med ham.

Et eksempel på en Ascended Mega Gnar i aktion.


Med en holdindsats kan man nemmere besejre Xerath.

Victory screen ser således ud, og hele vinderholdet får i sejrsøjeblikket en Ascended-buff.

Bemærk:
Ascension er kun lige kommet på testserveren, og der er stadig en række bugs, der skal fikses, så der går et stykke tid endnu, før dette gamemode bliver udgivet på EUW og EUNE.