Har du mistet et item via Steam grundet et scam, har du nu mistet det for altid. Valve har nemlig opdateret deres Scam FAQ, hvor det nu fremgår, at de ikke laver et "inventory rollback", således du kan få dine items igen.

Dette har ikke været tilfældet indtil denne ændring, da Valve før i tiden kunne trylle dine items tilbage til dig, hvis du havde været så uheldig/dum at falde for et scam. Denne ændring forklarer Valve med, at det er Steams community, der fastsætter værdier på de items, der kan købes og sælges. Værdien sættes blandt andet ud fra, hvor sjælden eller hyppig et item dukker op. Og et "inventory rollback" efter et scam skaber endnu en kopi af pågældende item, der så nedjusterer værdien for dette item for alle andre brugere. Derfor leverer Valve ikke længere scammede items tilbage

Why will Steam not return items that were scammed?

Our community assigns an item a value that is at least partially determined by that item's scarcity. If more copies of the item are added to the economy through inventory rollbacks, the value of every other instance of that item would be reduced. - Steam.

Valve skriver, at alle scams kan forhindres, såfremt reglerne og rådene i Scam FAQ'en bliver fulgt til punkt og prikke. 

We sympathize with people who fall victim to scams, but we provide enough information on our website and within our trading system to help users make good trading decisions. All trade scams can be avoided. - Valve.

Du kan læse mere om scams på Steams Scam FAQ. Og vi anbefaler dig at sætte dig godt ind i sagerne, da du fremover mister dine items, skulle du falde for et scam.