Det han skriver har intet med en racistisk overbevisning at gøre. Han siger bare at perkere ikke kan synge, men han ser dem ikke som en lavere race en os. Måske kalder han dem noget grimt, men har du aldrig kaldt dem for "Perkere" bare en enkelt gang? (:
nej, Perker er bare et kalde navn, Racismen begynder først når han begynder at se sin egen race (altså de hvide) for vigtigere og bedre en denne gruppe/alle indvanderer eller hvad de nu er (har ikke hørt sangen så ved ikke om de er udlændinge)
Perker er et nedladende kaldenavn, og derfor opfattes det som racistisk. Vil dog også sige at perker er racistisk og hvis ikke racistisk i hvert fald grænseløst provokerende
jeg vil gi dig ret i det er meget provokerende, men de kalder sig jo også selv for perkere, så kan ikke se det helt slemme i det, da jeg kalder dem for perkere og hele min familie gør det, men på ingen måde ser nedladende på dem.. (:
har du hørt sangen "3 små perkere" ? det er jo faktisk også nolge etniske drenge der har skrevet den, og synger den? Desuden, når vi hører dem kalde hinanden for perkere, så falder det jo også mange naturligt at kalde dem perkere, for de gør de jo selv.
Okay.. jeg opgiver at forklare dig det, men voks op med dem igennem hele folkeskolen, og så fatter du det..
Ellers bevæg dig ud fra din lille verden, og kig ud over det Danske Folkepartis synspunkter på udlændinge..
hvis det ikke er at kalde dem for "perkere" der er racistsisk, så er det da at begynde at generalisere ved at mene at ingen "perkere" kan synge.. -hvilket er racistisk.
ja.. men når det er et punkt som at synge, vil ejg ikke mene det. fordi han mener ingen af dem kan synge, siger han jo hverken at os hvide er mere udviklede en dem og de bare er en flok tåber.
Bare lad vær med at gøre det nogle steder hvor du tror du er tryg, eller alle andre er enige med dig, når du jo stortset ikke tør at sige det foran en udlændinge..
gør jeg som ikke, og lille dreng skal vi lige slappe af med ikke ;), fordi du har et andet forhold til "anden generations indvandrere" har ikke noget at gøre med at jeg synes at alle drenge/mænd synger dårligt?
faktis så var det ikke et racistisk ord i starten. Stammer ud af ordet perk, så var det afrikaner kaldte sig ;) Så er det bar blevet racistisk på grund af måden folk siger det på ;)
ak81 er ikke en lille ubetydelig bande. Mange af dem som går rundt og kalder sig ak81 er det slet ikke fordi adgangskravet er noget som de færreste har mod nok til at gøre.
Men gider ikke den her barnlige samtale, fordi det ikke noget man skal spille smart med.
Og heller ikke NisseFar er noget specielt. Knægten er 14 år gammel. Ingen bander har noget med en 14 årig knægt som NisseFar at gøre.
jaja men lad være med at spille stor nissefar fordi ved godt hvordan du er i virkeligheden og siger ikke at du er svag eller noget, men du er en normal 14 årig knægt. Ikke en eller anden hård person.
De synger om virkeligheden inden for deres "bongrammer." De synger om hvor fedt det er at ryge, og hvor nederen politiet er fordi de synes at hash er dårligt, og at Christiania skal nedlægges.
De har INTET flow og deres tekster er sku ikke helt toppen heller, da intet af rimer. De stinker rent musikalsk, og grunden til du hører det er fordi, så synes dine venner sikkert du er sej. Der findes mange andre rappere, som synger om noget man kan relatere til.
Alt hvad jeg skriver er 100% baseret på fakta. Jeg ved dobbelt så meget om dansk rap, end du nogensinde kommer til. Jeg har hørt ALT fra MFS og der er kun EN af dem, som kan bare lidt.
Jeg har hørt dansk rap siden jeg var 8-9 år gammel, dengang startede jeg med L.O.C, hvid sjokolade etc. Jeg har hørt næsten ALT undergrund der er værd og høre og dermed også mainstream. Det jeg skriver er hvad næsten alle andre med forstand på rap siger, og da du ikke kommer med nogle modargumenter, ja, så slår du dig selv i jorden. Kom igen.
Jeg ventede netop på at du nævne L.o.c , marwan eller nogle af dem der, Mfs har svinet dem til og de har ikke svaret tilbage? hvad fuck ved du? ingenting ...
L.O.C har lavet to gode albums, dominologi og undskyld. Marwan er fucking ringe, mest af alt pga. han tuder over at være perker.
Ja, de har ikke svaret tilbage, fordi DET GØR MAN IKKE I DANSK RAP?!? Har du set Jokeren svare tilbage på Street Mass diss? - nej, Det er ikke normal kotyme. Der er andre eksempler, kan bare ikke huske det hele. Dog, så bare fordi MFS har svinet nogle til, gør det dem ikke til gud. Hvis jeg nu lige finder et standart beat og spytter nogle rim ud i et diss til MFS, så gør det mig ikke nødvendigvis til en der rapper bedre, eller til en der står for noget bedre.
Kom nu med nogle argumenter, som ikke indeholder pis. Jeg ved bare generelt mere om dansk rap end dig. For eksempel, nævn nogle gode danske undergrundsrappere, så faktisk har talent - og derefter forklar HVORFOR? Tvivler på du kan det :) Du har en overfladisk viden til dansk rap, fordi du bare vil være sej lige som fx Christian Wagner, også høre noget "hårdt gangstar rap." Du ved ikke mere end de fleste der hører det.
Kom så med noget, som der rent faktisk er hold i - newb
er faktis helt enig med dig og jeg kan godt lide nogle gange at hører lidt på MFS, men der så meget andet dansk rap og rappere som er noget bedre end dem og de er faktis slet ikke gode.
Player'n, Chen, Mike D'angelo, LasG, Fosta, CAS, Denz, Imran, Mikkel Mund som lige har fået sit gennembrud.
Er bar meget få navne som jeg personligt mener har et stort talent.. Om de så er undergrund eller ej kan diskuteres.
Mikkel Mund har haft sit gennembrud via Rent Mel, nu prøver han bare at komme igennem som solist. Fosta er jo bigbuds med Pede b, så der går ikke længe før han topper. Til de andre, så folk som Mike D'Angelo tror jeg aldrig helt bryder igennem, da de har ligget på grænsen fra undergrund, men det har bare aldrig været den samme generationsskift som da fx Suspekt, clemens osv kom op med nyt blod :)
ah ja glemte lige Rent Mel ;) Alt for lækker gruppe ;) og det var jeg ikke klar over ;) Hører meget forskelligt undergrunds rap, men kender ikke så meget til hvordan tingene har foregået ;)