Hej, jeg tror ikke jeg er den ENESTE om dette problem, men kan ikke sige noget sikket så derfor spøger jeg jer andre "nørder" som ved LIDT mere om emnet end jeg selv gør! (MÅSKE)
Jeg har læst diverse forumer osv. igennem efter en løsning som kan hjælpe mig med og slippe af med det problem jeg har med en windows service der hedder svchost.exe som tager 100% af min CPU :/
der er EEN mega ulempe ved bare og lukke den ned, den er forbundet til min audio driver, og det gælder både min stationære såvel som min bærbare computer :/
Nå. men vil høre om en af jer har en løsning på hvordan jeg kan gøre så den ikke tager 100% af min CPU så det kan køre mere stabilt, og nej, til jer der siger det en virus, NOPE! er det ikke, SVCHOST.exe er en del af windows og skal være der, du må under ingen omstendighedder fjerne det for så kan du lige så godt reinstallere din com på ny ^^
Men som sagt, det et pisse irriterende problem og vil gerne være det kvit!
så hvis en af jer har en god løsning på hvordan jeg får det fixet eller finder et forum eller lig. som forklare problemet med lige den detale med audio driver/ lyd mixeren som den er forbundet til,
CMD - tasklist/svc (der står der hvilke processore der køre hvad på din com)
under min den ENE svchost.exe (ja, den ENE! der kan køre adskildelige på din com samtidig!) står der den er forbundet med min audio driver, og efter det MIT hoved kan regne ud er det måske der problemet ligget? men har ingen ide om hvordan fanden jeg får gjort noget ved det! :/
So pleace help me my fellow geeks? :D
(visse ting er skrevet så selv om en "tumbe" sku læse dette indlæg ville han/hun også kunne forstå det :P) |
1. En virus kan have sat sig på en af de processer, som styres af svchost. Du kan evt. gå i cmdpromt og skrive tasklist /svc
På denne måde kan du en efter en udelukke hvilke processer der forstyrer problemet.
2. Dette er nok grunden, men det er jo aldrig sikker. OPDATER WINDOWS.. Tjek fx. Følgende link: http://www.somelifeblog.com/2007/05/windows-xp-svchostexe-100-cpu-high.html
Held og lykke.