16 årige (heriblandt mig selv) kører som svin allerede nu, 15-årige, er (i min verden) slet ikke parate til at køre scooter/knallert
Et lang bedre lovforslag ville være skrappere køreprøver, og lade euro30 uddø
og lave en fælles klasse for euro45 - så undgår vi at langt størstedelen tuner knallerter, og de skræmte cyklister og fodgængere på cykelstierne i danmark.
Hvis det nu bare var sådan at de kunne køre 60-70 fra fabrikken. Så skulle man bare overholde fartgrænserne, og evt. køre på vejene! Kunne være awesome:-D
45 er jo stadig alt for lidt.. :-) Altså det er nærmest hurtigere at cykle, og hvorfor ikke hæve den lidt så du kan følge trafikken de fleste steder...
Fordi du er ansvarsløs. Desuden så kører knallerter for det meste ikke ude på selve kørebanen, men inde i vejsiden hvor cyklisterne også kører. Desuden, så er det enormt farligt at køre stærkt med så små hjul som en scooter har fx. så er vejgrebet meget dårligt i højere fart. Udover det, er hjulene overhovedet ikke lavet til at køre så stærkt. :)
Kommer jo an på om du skifter hjul, hvilket i mit tilfælde fungerer helt optimalt ;-) Dog kører jeg ikke så meget mere, så burde faktisk bare trække mig ud af diskussion, men er helt enig i meget af det du skriver, men hvis man har prøvet det, så ved man at 30/45 ikke er noget overhovedet, og det går så langsomt, selvom man ikke tror det.. :)
Eizo, hvorfor menere du ikke at folk på 15 kan finde ud af at køre knallert
altså har kørt knallert siden jeg var 12 år ( dengang en puch maxi :D ) og har altid kunne finde ud af at holde mig ordenligt i trafikken og tar altid hensyn til andre cyklister eller fodgængere
dog vil jeg give der ret i der er mange som ikke kan finde ud af at køre men for dem som faktisk kan syns jeg det er i orden
hvis 1 cigaret tar 5 min. af dit liv hvad gør ...
Nico Nu har jeg lagt mærke til det flere gange. ...
hvordan man skelner de gode knallert køre fra de dårlige, ved at gøre testene svære og ved at knallert køre lære tingen han faktisk holder øje med folk der køre, og ved at folk skal køre meget mere en bare de få gange som man faktisk skal ud i trafikken og køre
hvis 1 cigaret tar 5 min. af dit liv hvad gør ...
Nico Nu har jeg lagt mærke til det flere gange. ...
enig, de unge som kører som idioter på scootere, tror de er udødelige og ejer verden, at de tror de er gode til det og intet kan gå galt, det er fandme farligt, især for os som har bil og kører lidt mere voldsomt end gennemsnittet.
Så ender de altså af deres scootere og på en kølerhjelm en dag.. ( og ikke kun på vores, men også hos dem som kører ret så pænt. )
Synes også det er for ungt, så passede 16 år bedre (:
Helt uacceptabelt, no offence men folk på 15 er slet slet slet SLET!! ikke moden nok til at håndtere sådan noget dem på 16 køre dårligt nok i forvejen på deres tunede sataner :D.. nej jeg er ikke selv hellig og efter jeg måtte skrotte min bil købte jeg en 45 og nej den er heller ikke helt lovlig.. Så skal ikke tale for højt selv.
Jo heller ikke fordi det kræver meget at få et scooterkørekort som 16 årig.. tog mit dengang på en weekend og vi fik ikke engang en test eller noget.. :).. så håber da at det bliver i stil med kørekort til bil så.
Må gerne holde en ordentlig tone, plus kunne godt regne ud at det var sådan at han kunne få en tidligere. Ville bare have ham til at forklare hvorfor det var "nice"
som sagt pga. den aldersgruppe han er i, da hans venner og ham kan kommer ud og køre før. Og vil regne med at det vil de fleste drenge synes er nice :).
Vil gerne have ham til at argumentere for at det ville være godt at hans alders gruppe får adgang til scooter tidligere. Og hvis du sidder foran vores transportsminister Hans Christian Schmidt, så holder det ikke at sige "fordi jeg er sej, ved at have en et år tidligere og kan blære mig over for mine mates"
Slef. har aldrig sagt at det er en god lov der er blevet lavet her. Er _HELT_ enig med dig, men du spurgte hvorfor det var så nice, hans venner og ham synes det nice fordi så kan de komme ud og køre inden :)
En alder på 15 er meget passende synes jeg, det er noget nemmere for unge at komme rundt og i og med, at der kræves mere af indehaveren kan jeg slet ikke se problemet - Hvis de unge vil køre ulovligt gør de det da, men skal betale straffen..
Du besvarer følgende kommentar
Deltag i debatten
Det kræves at du er logget ind, før du kan skrive en kommentar.. Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!