Tilbage til forsiden
SteelSeries LoL Tournament (Liga)

Offtopic » Andet

Sidste indlæg

Valg 07 - Gaming.dk version

Goddag alle :)

Ja, jeg ved ikke om der er nogen af jer nørder der har hørt at der er udskrevet valg, uanset hvad, undre det mig alligevel at af alle offtopics, er der ikke lavet et om dette.

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvad i personlig synes og hvorfor.

Jeg må godt nok ikke stemme endnu, men syntes at emnet er interessant nok. IMO går for meget 'krig' i dette valg, og det er som om at partierne glemmer at gøre det der er bedst for landet.

Kom med jeres meninger og begrundelser :)
Flere |
Jaed | Naughty Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:00
Glade mennesker lever længere!

BNJI Drunken Monkey
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:39
1
Jeg når liiiiige præcis ikke at stemme :( har meget snart fødselsdag :d
Skriv til Naxx.
Jeg er IKKE med i gaming mere
Jaed | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:50
5
Træls, men hvordan forholder du dig ellers til valget? :D
BNJI Drunken Monkey
Mandag d. 5. november 2007, kl. 13:29
11
Jeg er 18 år. Ud over gaming.dk har jeg kun patter i hovedet...
Skriv til Naxx.
Jaed | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:04
13
Ok, men så kan du vel også være ligeglad med at du ikke er 18 endnu, så du ikke kan stemme? :p
BNJI Drunken Monkey
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:05
14
Stadig.. jeg havde stemt på hende der var pæneste.

..Something like that..
Skriv til Naxx.
PrimaGod | H2kGAMING
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:46
2
VELFÆRD FREM FOR SKATTELETTELSER!
Jeg er lidt nice
Mele | FCK
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:49
4
Hva Peter, det er efterhånden lang tid siden vi sidst har haft en diskussion om diverse politiske holdninger ?
Måske skulle jeg lærer dig noget i den nærmeste fremtid omkring politik i DK ? :D
PrimaGod | H2kGAMING
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:58
8
Suk, jeg vinder jo altid vores diskutioner, PIA-LOVER. Ej så længe venstre vælger NA istedet for dansk folkeparti, kan jeg leve med det!
Jeg er lidt nice
Mele | FCK
Mandag d. 5. november 2007, kl. 13:10
10
Vil da gerne indrømme at jeg intet har imod Pia K. (på visse områder)
Hun tør sige de ting mange er bange for, Respekt !
Men kommer Venstre-Konservative ind som regering sammen med Ny Alliance og de Radikale, fint... så overlever Dk i hvert fald 4 år mere !
kuli | tRICKED
Mandag d. 5. november 2007, kl. 20:26
32
stauning eller kaos
www.twitch.tv/elektroels
Bitches dont know bout my additional Pylons
kuli | tRICKED
Mandag d. 5. november 2007, kl. 20:26
33
stauning eller kaos
www.twitch.tv/elektroels
Bitches dont know bout my additional Pylons
Kragx
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:01
71
Se den regering ville vi kunne lide!!

Glæder mig til at stemme xD
Jaed | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:52
6
Delvis enig, spørgsmålet er bare hvordan du vil definere velfærd? :)
PrimaGod | H2kGAMING
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:57
7
Istedet for at man får 10 milliarder i skattelettelser, kan de penge bruges til at gøre sygehuse og skoler bedre osv.
Jeg er lidt nice
DeNied
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 08:51
50
Okay lille ekspert dreng aka. mr. i know all
Redigeret: Tirsdag d. 6. november 2007 - kl. 08:51
The club \o/
Jaed | Naughty
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 09:35
52
Åååh hold nu op, du ved jo af erfaring at jeg er den eneste af os to der har lidt hjerne, SAUSAGE BOY! :D
Redigeret: Tirsdag d. 6. november 2007 - kl. 17:04
DeNied
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 16:49
54
Sygt nok sagt
The club \o/
Go0zE
Lørdag d. 10. november 2007, kl. 11:59
116
ja, du er sgu også meget sej..
To Wank ..
Mele | FCK
Mandag d. 5. november 2007, kl. 12:48
3
Han skulle lige ha ventet ½ år med at udskrive valg, så kunne jeg også ha stemt, men når det nu ikk ka lade sig gøre, så ønsker jeg alt mulig held til Anders Fogh og resten af Ventre !
Gneeew | artoboyz
Mandag d. 5. november 2007, kl. 13:07
9
Jeg er uvant meget i tvivl om, hvad jeg skal stemme den 13., og så vidt jeg kan forstå på mediedækningen, så er jeg ikke den eneste. Det er for en gangs skyld et spændende valg, hvor (stort set) alle muligheder står åbne. Mit gæt vil være, at vi får endnu en VK regering; dog med et parlamentarisk grundlag, der hedder Y+R og ikke O, men måske er jeg bare moderat optimistisk.
Personligt er jeg endnu MEGET usikker på, hvorvidt jeg ender med at stemme på SF eller de radikale, men det bliver helt sikkert ét af de to partier. Ville egentlig helst stemme socialdemokratisk, men det er svært, når den eneste sympatiske socialdemokrat er Mette Frederiksen; de andre har travlt med at føre småborgerlig politik. Alligevel var jeg positivt overrasket over Helle Thorning i de to tv-dueller med Anders Fogh; synd hun ikke får mere credit for det...
Jaed | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:06
15
Ja, efter min mening tørrede hun godt nok også Anders Fogh's røv i duellen igår aftes.
shwaaank
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:14
22
ret enig med dig der gneeeeeeeeeew (for manger e'er!?) :) Er bestemt også meget i tvivl op til dette valg, så dog gerne en VKRY regering og ikke endnu en VKO. Tror dog min stemme vil falde på de radikale, da jeg kan identificere mig selv med deres politik.

Off topic. Skal vi aldrig lige game et mix :D?
idiot
mongol
Gneeew | artoboyz
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 00:53
43
Du er jo altid enig med mig, Shwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaank (I win...) :-D
Jo, selvfølgelig skal vi da game noget mix engang. Jeg har lige fået geninstalleret Source efter et par måneders kold tyrker, så mon ikke vi kan finde ud af noget?
Ellers må du jo komme forbi Århus og få en øl og en tur på Boomtown :p
6ton
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:42
29
Den problemstilling du har er helt ens med den jeg selv går og tumler med,

Da de Radikale støttede op om Helle, var den klar for mig.
Men når 'R nu begynder at hælde til en midter gruppering med NY-a så er jeg sq nok faldet mere og mere til Villy`s tropper, som jeg også havde i hovedet ved sidste valg.

:)
lev livet..
6ton
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:42
30
Den problemstilling du har er helt ens med den jeg selv går og tumler med,

Da de Radikale støttede op om Helle, var den klar for mig.
Men når 'R nu begynder at hælde til en midter gruppering med NY-a så er jeg sq nok faldet mere og mere til Villy`s tropper, som jeg også havde i hovedet ved sidste valg.

:)
lev livet..
kr4t0s | O.S
Mandag d. 5. november 2007, kl. 14:12
12
Kan heller ikke stemme, men SF all the way. Soc er kommet for langt ind på midten til min smag, og som prima siger så hellere et samfund hvor vi hjælper hinanden istedet for altid at tænke på os selv :)
Bums elsker mig
Bacher
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:24
16
Arr du er en dem der godt kan lide at arbejde i grupper og få de andre til at lave det ? Og blive hjemme når i har prøver?

;)

kr4t0s | O.S
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:35
17
mm ja Kassetænkning er da herligt (:
Bums elsker mig
k0ch
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:47
18
Skattelettelser og velfærd kan sagtens gå hånd i hånd.
Lad regeringen sidde.
dúw e én râzâpâz, ønté horrá helvéd.
kr4t0s | O.S
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:07
21
Hmm hvordan ? Så skal de bare spare et andet sted ?
Bums elsker mig
Mele | FCK
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:15
24
Medmindre folk blir mere produktive ?
Så får staten flere penge i kassen, mere til forbrugerne i en eller anden forstand ?
Hov... Både skatten er steget og velfærden er steget ?

Det er jo blandt andet det Ny Alliance tror på...
At, hvis de sænker skatten til 40%, så vil vi blive mere produktive, da det gir større fornuft at arbejde xtra... Det skulle de gerne ha regnet på, så tallene passer :)

Så derfor ka skattelettelser og bedre velfærd sagtens gå hånd i hånd :)

k0ch har fat i den lange ende ;)
kr4t0s | O.S
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:21
25
hvis du spørger folk på gaden har de fleste faktisk IKKE lyst til at arbejde mere en de gør i forvejen, og faktisk siger mange folk at de hellere vil ha velfærd end skattelettelser :) Den holder altså ikke altid den med at folk bare per definition bliver mere produktive hvisi de får flere penge :)

Men hver sin mening.
Bums elsker mig
Mele | FCK
Mandag d. 5. november 2007, kl. 19:19
31
Tror nu nok, vi her i Danmark ville blive mere effektive, hvis vi fik mere ud af at arbejde ?!
Det ville jo kunne betale sig at arbejde xtra, i forhold til nu, hvor du blir beskattet ufattelig højt på den sidst tjente krone...
Der er uden tvivl nogen, som ville tage lidt mere fri, men der ville uden tvivl være flere som arbejdede det xtra i forhold til dem som tog fritiden...
k0ch
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:22
38
De behøver ikke spare. :)
Og nej, på sin vis synes jeg heller ikke vi behøver flere penge til velfærd, der skal bare strammes op nogle steder (ulands bistand?).
dúw e én râzâpâz, ønté horrá helvéd.
DMT | Profanity.css
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 16:17
99
Ved fx at nedsætte Danmarks gæld, som Fogh har gjort så flot, kan der sagtens blive råd til skattelettelser, uden at der nødvendigvis skal spares nogen steder.
EtioN
Mandag d. 5. november 2007, kl. 16:49
19
SF. :)

Folk der stemmer på venstre er dem, som er dumme nok til at tro på dem.. men care, deres valg.
_/_/_/_/_/_/_/_/
fiffi
Mandag d. 5. november 2007, kl. 17:13
20
Jeg indrømmer personligt gerne jeg pt hellere så en anden regering..

SF har gjort det forbeavsende godt, og jeg gir jer også ret i jeres observeringer i diverse tv-dueller. Helle Thorning dominerede langt mere end Anders Fogh imo......
Sarosu
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:15
23
Så længe Bertel Haarder ikke bliver undervisningsminister, er jeg tilfreds.
Cipher
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:33
28
UD med bertel haarder!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prewlocka | [T1]
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:22
26
Vi er opposition til oppositionen

STEM ENHEDSLISTEN!
EtioN
Mandag d. 5. november 2007, kl. 18:28
27
haha mate :D
_/_/_/_/_/_/_/_/
jOEY | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:30
39
Hørt ! :D
Gaming.dk
Stedet hvor folk elsker kage!
painkiller
Mandag d. 5. november 2007, kl. 22:38
34
PiaK Tør sige hvad hun mener. Er ikke racist. men hun har ligesom en holdning om at Danmark skal være dansk. :;)... I liek
Ki mmx
//Heisel
Gneeew | artoboyz
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 01:01
45
Hvad pokker vil det sige at være "dansk"?
painkiller
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 18:04
55
det lyder racistisk. Men jeg har en holdning. Danmark er et dansk land. hvor danskere bor, jeg har et problem med alle der kommer ind i vores land, og istedet for at prøve at uddanne sig eller arbejde. Så bare sidder hjemme og msåke arbejder sort, eller bare venter SU.. Kender et par stykker der gør det.. Men ja.. bare min mening... YTRINGSFRIHED FTW <3
Ki mmx
//Heisel
EtioN
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 13:35
64
racist!!!!!!! :b

ej, men fatter dog stadig ikke du stemmer på Pia K. - ja, hun er en af danmarks bedste politikere til at bruge munden, hun er smart politisk, og alle dem der stemmer på hende er hoppet i fælden, hvis vi nu tager de ældre - hun sagde at de ældre skulle have mere i efterløn osv, og det fik de, men det var kun små frynsegoder, og dem som virkelig fik de penge var omkring 10.000 ældre i Danmark, og det var ikke mere end 1000 kr de fik, og hun kører jo på samme præncip hos alle, både de ældre og de unge. For noget andet, så siger hun også at DF er et midter parti, og hvorfor siger hun det? pga. alle vælgerne er der..

Kan du se pointen, ellers trænger du godt nok til briller... :DDD
Redigeret: Onsdag d. 7. november 2007 - kl. 13:36
_/_/_/_/_/_/_/_/
Mele | FCK
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 13:58
66
Hmm... Kenneth ka jo godt være enig i nogle af hendes synspunkter, hvor han er stik modsat af andre ? sådan har jeg det...
Og ja DF er et midterparti, på nogle områder, hvorimod de er meget ude på højrefløjen når det f.eks. handler om invandrer...
Det er efterhånden blevet meget svært at placere de forskellige partier i DK :P
EtioN
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 14:47
70
jep. Men de vil aldrig blive et midterparti. :)
Redigeret: Onsdag d. 7. november 2007 - kl. 14:48
_/_/_/_/_/_/_/_/
Mele | FCK
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:04
72
Jov ? som skrevet før, kan de jo godt være et midterparti i nogle af deres holdninger ?
Det er de færreste partier som i dag ligger på enten højre- eller venstrefløjen (der er så lige enhedslisten, de ligger helt ude til venstre (idioter))
EtioN
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:05
73
Ja okay, hver sin holdning. :)
_/_/_/_/_/_/_/_/
PrimaGod | H2kGAMING
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 20:32
85
Idioter? Fordi du har en bestemt politisk holdning og er så fucking borgerlig orinteret, betyder det ikke at modsatte fløj er idioter.
Jeg er lidt nice
Mele | FCK
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 20:39
86
øhh jov ? ...
Prøv at overvej et DK vi ville få, hvis de der tosser fra enhedslisten kom til magten... jeg skulle da med glæde være den første som flyttede til udlandet !
Deres politiske holdninger er jo helt hen i vejret :P

Dog ville der komme én god ting ud af det...
Free download, weeeeeeeeeee !
Kæft en spade hende tøsen fra enhedslisten, HAHA !
PrimaGod | H2kGAMING
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 20:20
101
Hvis der ikke fandtes folk som dem fra enhedslisten ville Danmark være et utroligt kedeligt lorteland, hvor uligheden ville være stor, eod.
Jeg er lidt nice
Mele | FCK
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 21:15
102
Man er sin egen lykkes smed !
Man ska fanme belønnes for at arbejde, og det vil de der spader fra enhedslisten jo lave om på :P
Det holder sku ikk at tage en 8 år lang uddannelse og så ikke blive belønnet det ekstra i forhold til en gadearbejder !
PrimaGod | H2kGAMING
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 21:19
103
JA DE RIGERE SKAL BLIVE MEGET RIGERE, OG LAD OS FÅ FLERE FATTIGE PÅ GADEN, GOGO USA-MODE?
Jeg er lidt nice
Mele | FCK
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 22:13
106
Tja, man må yde for at nyde Peter R. !
Sådan er livet nu en gang...
Gid der var et så liberalt parti som G. Bush's !
De ville da få min stemme...
Gneeew | artoboyz
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 21:58
104
Øhm, jeg mangler i bedste fald 3 års studier og formentlig også 2 år som advokatfuldmægtig, før jeg er færdiguddannet - foruden folkeskolen har jeg tre års gymnasiel uddannelse og læser jura på 3. år. Jeg kommer alt andet lige til at tjene mere end en gadefejer, og jeg har ikke noget mod at skulle betale topskat. Hellere det end øget brugerbetaling... Jf., blandt andet Haahrs argumentation længere nede.
Mele | FCK
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 22:11
105
Det er jo ikke det jeg mener !
Hvis du ikke ved det, ska jeg med glæde fortælle dig at enhedslisten (de politikere i folketinget) samler pengene i en stor pulje og så får hver mand lige meget...
Vil du gerne dele dine penge lige over med en gadearbejder, som knap nok ved, hvad en skole er !?
Gneeew | artoboyz
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 23:56
107
Nu tvivler jeg på, at Enhedslisten i dag går ind for planøkonomi, og det er under alle omstændigheder lige meget, da de næppe nogensinde havner i en position, hvor de vil kunne føre et sådant forslag ud i livet.
Jeg stemmer ikke selv på dem, men jeg synes faktisk, det er forfriskende, at de er der. Især da de har et meget fornuftigt syn på blandt andet rets-, indvandrer- og miljøpolitik.
jUbib
Fredag d. 9. november 2007, kl. 18:39
114
Overvej at mange studerende er heldige med, at de studerer - også i lang tid - noget som rent faktisk interesserer dem, og med god sandsynlighed også kommer til at arbejde i deres videre liv med noget som interesserer dem. Derudover er det ydermere formentligt ikke fysisk nedslidende arbejde. Dette står i skarp kontrast til fx gadefejeren, du snakker om.
Hvem skal belønnes yderligere med endnu flere penge, og hvem skal have taget nogle universelle rettigheder fra sig? Men ja... det er et spørgsmål om din opfattelse af retfærdighed, som afgør dit svar. Hav din mening, men lad være med at tale nedværdigende om folk, der laver det arbejder, du formentligt helst selv ville undgå, men ikke kan undvære.
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 14:02
67
Hvor er det sjovt, den tydeligvis største tumpe herinde der overhovedet ikke fatter at formulere sig på dansk stemmer DF. SURPRISE!

Nu vil jeg gerne spørge dig, hvad du har imod folk der ikke stammer fra Danmark, som er på SU. Du ved godt folk på SU er under uddannelse ikke, men det synes du måske ikke udlændinge har ret til, fordi det er at nasse på samfundet eller hvordan skal den forståes?

Hvad synes du desuden om danskere med sociale problemer, der tager imod statens støtte? Det er måske fint nok, bare så længe man hedder Jensen til efternavn og har lyst hår eller hvordan?

Mener du virkelig det lort du skriver, om at _alle_ udlændinge der kommer ind i Danmark udelukkende er her for at nasse på samfundet?

De demografiske forhold taget i betragtning med den voksende ældregruppe og den svindende arbejdsstyrke, hvordan synes du så problemet skal klares i denne omgang? Lad mig minde dig om at Danmark op gennem 70'erne bevidst inviterede fremmede ind i Danmark for at redde økonomien og at det faktisk lykkedes. Den samme model virker umiddelbart som løsningen, men vil gerne høre din ide så kom endelig med den. :D

Desuden vil jeg gerne bede dig om at fortælle mig på hvilken måde den danske ytringsfrihed er truet, og hvem det lige præcis er der truer den? Du kan også fortælle mig hvorfor du åbenbart ikke synes det er hyklerisk af DF, at provokere en hel religion og derefter bruge ytringsfriheden som skjold når de bliver konfronteret med det.

Jeg ser frem til dine svar. :D
Jeg er og bliver FANTAstisk..
jf. ovenstående.
painkiller
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:22
75
ok m8... BLIV FUCKING SAMFUNDSFAG LÆRER. Min lærer siger 100% det samme.. er sådan set ligeglade hvad andre mener om hvad jeg siger men :D....
Mener du virkelig det lort du skriver, om at _alle_ udlændinge der kommer ind i Danmark udelukkende er her for at nasse på samfundet? jeg siger nogle. kender en, der boede helt fint i whatever land, og han kom herop, startede på sin uddanelse, fandt ud af hvad WoW var. droppede sin uddanelse, og stener wow 24/7 nu -.^ .. there i got my point from. menneske.. Jeg bor i nordjylland, jeg hader politik, og udtaler mig kun for at se hvilke svar jeg ville få tilbage, og om der var noget der kunne ændre min politiske holdning. men ja. Har en meget dårlig viden om andre partiers holdning. Jeg fortalte bare min egen mening. Og ja, jeg sys det virker som en slag bitchfight ting, at bruge ytringsfriheden som et skjold, men jeg mente det som at jeg har ret til at udtrykke min mening.. OG CARE PÅ JEG IKKE HAR FÅET RESTEN AF LOVEN MED.. tak...

:). HzL^
Ki mmx
//Heisel
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:33
78
Det er flot, at du har en holdning og kender en indvandrer der spiller wow. Du fik dog aldrig svaret på mine spørgsmål? Går udfra du gerne vil have, at vi bare lader den ligge men så let synes jeg ikke du skal slippe. Hvis du har lyst til at udtrykke din holdning på et offentligt debatforum, så synes jeg også du skal argumentere og komme med nogle input når jeg begynder at spørge ind til det lort du lukker ud. :)

Jeg bliver ærlig talt lidt harm over noget af det lort du lukker ud, for ret beset er jeg en af de udlændinge som åbenbart nasser på samfundet ved at få SU, fordi jeg gerne vil have mig en ordenlig universitetsuddannelse.
Redigeret: Onsdag d. 7. november 2007 - kl. 15:38
jf. ovenstående.
Jaed | Naughty
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 09:14
90
Well that makes to of us :D
Redigeret: Torsdag d. 8. november 2007 - kl. 09:16
painkiller
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 13:09
93
Jamen fint. Hvis en eller anden sidder og flipper complet ud over noget, jeg er pænt care over ..

SÅ FAUST. Jeg vil forever and again as long as you live, stemme blankt. er bange for at du skriger min øre ud .. tag det dog rolig forhelvede.. JEG HADER POLITIK!. end
Ki mmx
//Heisel
3k2 | über G33KZ
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 14:55
96
Tror det Faust egentlig vil sige er, at hvis du ikke har en begrundet mening som bygger på andet end platte fordomme, så bare ti stille når der bliver talt politik - eller gør det utrolig tydeligt at det ikke skal tages som et seriøst forsøg på at bidrage med noget, men faktisk bare er ubrugeligt spam ;>
Mig > Dig (Even DMT, selvom han er meget klog)
<3 reffe
painkiller
Fredag d. 9. november 2007, kl. 09:21
108
kk ;).. MIN POST ER UBRUGELIGT SPAM! ... :)
Ki mmx
//Heisel
Faust
Fredag d. 9. november 2007, kl. 11:57
110
Jeg tager det skam roligt, gør dig blot opmærksom på at det er tilladt at tænke.
jf. ovenstående.
painkiller
Fredag d. 9. november 2007, kl. 23:03
115
ja, men tal pænt stadig :).. det holder lidt bedre.
Ki mmx
//Heisel
Faust
Mandag d. 12. november 2007, kl. 13:31
117
Jeg taler skam pænt, påpeger blot at du tydeligvis er en dør der ikke aner hvad du snakker om. :>
jf. ovenstående.
painkiller
Mandag d. 12. november 2007, kl. 15:25
118
Tak for de pæne ord :)..
men imo.. har lige haft et tema om politik og det har da ændret mit syn på politik, men er dog stadig i tvivl om hvad jeg vil stemme hvis jeg kunne :>
Ki mmx
//Heisel
Jaed | Naughty
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 09:12
89
Hvis det du mener er, at de bare sidder derhjemme og venter på bistand, skal jeg jo lige minde dig om, at der er ligeså mange danskere, hvis ikke mange flere, der sidder og venter på bistand.

Bare en indskydning :)

painkiller
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 13:31
94
vil ikke udtale mig, bange for Faust flipper ud igen.
Ki mmx
//Heisel
BeastyBear
Mandag d. 5. november 2007, kl. 22:41
35
A
jOEY | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 22:47
36
Enhedslisten! All the way!
Gaming.dk
Jaed | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:14
37
Hvad mener du så om deres nyeste tiltag? Det med 'lovlig piratkopiering'?

- Jeg synes det virker latterligt. En ting er at stjæle musik som privat-bruger (hvilket jo også er forkert) men en anden ting er fandme at stå og representere det som politiker.

Og så hende Asmaa Abdol-Hamid ... Sker der mand.
Sagde engang hun gik ind for ting som fx stening. Geez man syg verden.
Redigeret: Mandag d. 5. november 2007 - kl. 23:15
jOEY | Naughty
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:32
40
Pia K. sagde også engang at Indvandre var kræftceller der bare ventede på at formere sig nok så de kunne overtage Danmark. Folk stemmer stadig på den so :/

Men ja syg verden :D
Gaming.dk
Jaed | Naughty
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 08:23
49
Jeg er heller ikke ligefrem Pia K. fan. <o/ Heil
DeNied
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 08:54
51
Jeg synes nu hun har ret i meget af det hun siger, men hendes sprog og fremgangsmetode er sgu for ulækker!
The club \o/
attie
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:46
41
Glæder mig bare til det er overstået. Jeg ved godt der er mange der siger, at man er nødt til at sætte sig ind i det, for det omhandler også en selv i sidste ende. Måske kommer interessen med årene, jeg har hvert fald ikke set noget interessant i det endnu. Hvorfor i alverden skal de have sådan en fed løn, for at diskutere, NÅR DE ALLIGEVEL ALDRIG BLIVER ENIGE OM EN SKIIIIIID!?

Skal jeg endelig pege på en med lidt nosser, ja så er det fandme da pia k. Hun pakker da i det mindste ikke tingene sådan ind!

Har kun set meget lidt valg i tv, men de få gange jeg har, har hende tossen fra social demokraterne ikke snakket om andet end at anders fogh lyver. Hvad med at smide noget konstruktivt på bordet, istedet for begynde at hakke på den måde. :D helt ærligt man.

OBS, fatter nada af politik, så bar flame mig man!!!
Haahr
Mandag d. 5. november 2007, kl. 23:48
42
Rart at se at der er så mange venstreorienterede herinde, havde jeg sgu ikke regnet med :)

Jeg stemte blankt sidste gang, men har lidt indset, at en blank stemme er en stemme på højrefløjen, så jeg tror, jeg stemmer på SF denne her gang. Overvejede enhedslisten sidste gang, men efter Frank Aaen tog til USA for at overtale Bill Gates til at lave Windows om til open source droppede jeg det... Så kan man sgu ligeså godt forsøge at hoppe til månen !

Skal dog siges at jeg ikke rigtig følger med i debatten. Poppulismen (stav!) giver mig kvalme og får mig til at føle at jeg sidder og ser på nogle aber med "brainimplants," som spiller en sofistikeret udgave af Matador... det kan jeg ikke lide. Dog er jeg stadig per natur interesseret i politik / idelogi.
For mig er alting softcore
Gneeew | artoboyz
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 00:59
44
I betragtning hvor meget det faktisk interesserer, får jeg også en imponerende hovedpine af valgkampen og den politiske tone generelt. Savner virkelig en politiker, der tør stille sig op og tro på en bedre verden (ja, jeg er romantiker) istedet for at bidrage yderligere til stigmatiseringen af diverse minoriteter; eller blindt love flere penge til alt, hvad der nu er øjeblikkeligt populært. På den måde kan man godt savne noget mere ideologi!

Må i øvrigt give dig ret i, at det er (positivt) overraskende at se folks politiske tilhørsforhold, men det understreger jo blot, at nørder ER mere begavede end almindeligt dødelige uden body armor! :-D
Haahr
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 02:58
46
SÅ enig.... især det med body armor!
Prewlocka | [T1]
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 08:21
47
benhårde stalinister :-)
Prewlocka | [T1]
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 08:21
48
benhårde stalinister :-)
jUbib
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 14:05
68
juppa!
Selv den smule, jeg har kunnet skrabe til mig af valgkampen over nettet er forfærdelig. Overvejede kraftigt at stemme på minoritetspartiet ved sidste valg tildels af samme grund; de kunne potentielt ændre den måde, politik føres på, hvor populisme og ensartethed synes at være påkrævet. Grundet den lave tilslutning til minoritetspartiet ville det imidlertidig svare til at stemme blankt, hvilket ikke gav mening for mig. Så på trods af at ingen af de andre partier stemmer/stemte overens med mine holdniner, finder jeg det fortsat relevant at stemme - også selvom der ikke findes et parti man er helt enig med, så i hvert fald i en retning man ønsker samfundet bør bevæge sig. Langsomt, inkrementalistisk og uden idealer. Jeg endte med at stemme SF. Det har jeg allerede gjort via brevstemme igen i år - håber det hjælper, bare lidt.

Omend jeg finder det kedsommeligt, barnligt og indholdsløst, kan populisme siges at gøre enhver demokratiteoretiker våd i trussen: Politik og politiske holdninger, der alene formes efter vælgernes krav -altså populisme- kan på en måde siges at være opfyldelsen af demokratiske idealer, hvor udbud af politik rent faktisk passer til efterspørgslen. At udbuddet af politik tilmed er så fleksibelt, at selv en så banal indikator på vælgernes holdninger som en meningsmåling, er med til at lægge dagsordenen og determinere den førte politik, er altså ikke i sig selv i modstrid med demokratiske idealer. At der så føres politik i mere traditionel ideologisk forstand bag de lukkede døre også i vores åbne demokrati, er derimod en helt anden sag; og det er denne politik, som er afgørende for min stemme.

-blev i øvrigt også (glædeligt) overrasket over at se, det store flertal af gaming.dk's brugere var relativt venstreorienterede. Det kan dog også være, at stemningen er blevet lagt, og ingen nu har lyst til at forsvare en holdning, der ikke stemmer overens med normen. Hvem ved? Vi er alle medløbere. Jeg er i hvert fald. Fang mig.
Cole
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 10:27
53
Hmmm er sgu meget i tvivl denne gang, overvejer at stemme blankt, men når jeg står i stemmeboksen, mon ikke der så alligevel sættes kryds ved et borgerligt parti.

Tidligere her på sitet, under rydningen af ungdomshuset, var der utrolig mange som mente det var fedt....Nu er folk pludselig blevet venstre orienteret...Kan selvfølgelig være, at det ikke er de samme som blander sig i debatten, men lidt tankevækkende er det da.

Men hvor har det dog været en kedelig valgkamp denne gang, ikke andet end tom-snak fra partierne, stort set ikke parti fremlægger nogle konkrete løsninger, på nær et enkelt forslag hist og pist. Er enige med eksperterne som mener, at det mere handler om form end om indhold. Og hvis dette er rigtigt, så har vi da først en demokrati-krise i DK.

Spændende er det at se at propaganda maskinerne virker fint. Vælgerne køber sloganet om velfærd contra skattelettelser (mig bekendt er en stemme på liberale ikke det samme som ophør af velfærdstaten), angst for de fremmede (hvad er der at være bange for?? Og grinagtigt bliver det først når liste O snakker om demokrati, danske værdier og man ikke skal sammenblande religion og politik, hvilket de så alligevel selv formår at gøre) osv.

Et andet spændende aspekt er at se, hvor mange stemmer en karismatisk leder kan trække (Villy). En person, som har fremlagt et forslag om tog til tiden, men ellers kritiseret til højre og venstre (der er dog ofte lidt mere substans i hans kritik end i mange af de andres). Det jeg finder spændende ved Villy er, det tyder på at befolkningen ikke har flyttet sig specielt langt siden de mørke tider i Europa, de kan stadig forføres med den rette leder (Det skal ikke ses, som jeg sammenligner Villy med nogen bestemt historisk person, men blot som en observation af, at folket kan forføres igennem en karismatisk person/leder uanset parti-farve).

De to politikere jeg ville stemme på (Per Stig Møller og Birthe Røn Hornbech (stav), stiller ikke op, der hvor jeg skal stemme, så er meget i tvivl, især nu hvor mange af partierne giver slip på arve-sølvet for at få fat på midtervælgerne. Det haster efterhånden at finde en egnet kandidat, da jeg skal brevstemme denne gang.

Uhh yes spank me, tell me I have been a naughty ...
Helli | iRl teletubbiEs
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 19:11
56
Jeg er ikke rasist, derfor stemmer jeg DF
No need to thank me, im just a guy
with a defuse kit - im a CT
Helli | iRl teletubbiEs
57
Helli | iRl teletubbiEs
58
Helli | iRl teletubbiEs
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 19:12
59
Helli | iRl teletubbiEs
60
Helli | iRl teletubbiEs
61
Helli | iRl teletubbiEs
Tirsdag d. 6. november 2007, kl. 19:16
62
lag sry :/
KRISTELIG FOLKEPARTI !<3 :D
cpx- | dz
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 08:52
63
Stem dog på den flotteste, fatter ikke at folk vil repræsenteres af grimme aber og jahhhh.. Vi skal sku da repræsenteres af Britney Spears<3333
http://www.amerikansk-fodbold.dk
CMU
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 20:46
87
og britney spears er lækker?? hun er en fed grim ko, med en flot isse... Hun var lækker i 90erne, idd, men vi lever i 2007..
..
cpx- | dz
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 09:00
88
ej okæ, dårligt eksempel, var den eneste stjerne jeg lige kunne stave til :Ppp
http://www.amerikansk-fodbold.dk
jUbib
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 13:44
65
Tager lige lidt copy/paste fra noget propaganda, jeg sendte min familie for et par dage siden, måske det kunne have interesse.

Ren politik. Tag det for hvad det er – ignorer det helt, hvis I vil – det er naturligvis i sidste ende jeres valg. I Berlin er jeg lidt afskåret fra såvel valgkamp som folk, jeg kan tale med valget om. Delvist af den grund vil jeg søge at yde lidt indflydelse på jer :] Jeg må gøre et forsøg; der sker ting i Danmark, som bekymrer mig i en sådan grad, jeg ikke kan lade være. Den måde vi omgås og respekterer hinanden og de værdier, som har gjort, at jeg anser Danmark for at være det sted i verden, jeg stolt kan sige, jeg hører til, er i de senere år nærmest forsvundne. Jeg vil helst ikke have, at det fortsætter. Jeg bliver trist, vred og skuffet. Derfor mit opraab:

Som jeg ser det, har den førte politik i løbet af de seneste seks år været præget af intolerance, mistillid, moralsk forfald og en komplet ligegyldighed i forhold til miljøet i den verden, vi alle lever. Intolerancen gør den svære proces det er at blive integreret endnu sværere. Intolerancen gør det sværere at sætte sig i andre personers sted, vi isolerer os fra hinanden og den manglende forståelse for hinanden kan kun vanskeliggøre ethvert samarbejde. Mistilliden til såvel ansatte i den offentlige sektor som til de borgere, der benytter sig af den offentlige sektors tilbud, udvander ethvert håb om at lave noget som helst effektivt. Indføring af privatudførte, dyrere løsninger på både undervisnings-, pleje- og sundhedsområderne, som betales af det offentlige, tager pengene fra den samlede pulje og forringer det gennemsnitlige serviceniveau. Når regeringen af sikkerhedspolitiske årsager tillader, at andre lande anvender tortur for at fremskaffe oplysninger, accepterer vi en forhørsform, som ærligt talt ikke er mennesket værdigt – moralsk forfald. Vi opfordrer andre landes styrer til at bevæge sig endnu længere væk fra opfyldelsen af menneskets basale rettigheder. Er det, hvad regeringens udbredelse af demokrati går ud på? At alt samtidig tyder på, at de oplysninger man så fremskaffer gennem tortur ikke er den pisk værd, der er blevet slået med, er så noget helt andet. Regeringen har desuden ikke gjort noget som helst for at forbedre miljøet, før det gik op for dem, at vælgerne rent faktisk var interesserede i miljøet – og selv derefter er ambitionerne til grin. Først da afstanden mellem vælgerne og dem selv var blevet for stor på miljøpolitikken, kunne de tage sig sammen til at prøve at fremstå som grønne. Det er ikke holdninger eller ideologi, det er populisme; og i flere år har miljøet m.m. lidt under det. Men det er ikke sådan regeringen fremstiller, hvad den har gjort, hvad den gør og hvad den har tænkt sig at gøre. De tager ikke ansvar for de beslutninger, de selv træffer. De svigter dermed det danske demokrati, og lader magten blive et mål i sig selv og ikke et middel til at opnå en bedre verden.

Krigen i Irak var ulovlig, byggede på påstande som ikke viste sig at holde og har undermineret en række internationale normer og rettigheder, som ellers kunne gavne menneskeheden set under et. Det er så, hvad det er. De mere direkte konsekvenser af krigen er, at Irak i dag næppe kan betegnes som andet end et land midt i en kaotisk borgerkrig – hvis Irak da overhovedet bør betegnes som et land i dag. Millioner af mennesker, en tredjedel af befolkningen, er enten flygtet fra landet eller forsøger desperat at gøre det. Mere end hver 20. iraker er allerede blevet slået ihjel. Danske soldater er døde i den krig. Derudover er krigen forbandet dyr. Det er så også, hvad det er. Min pointe med dette er alene at fremhæve, at de politikere, som har truffet disse beslutninger ikke gider tale om det. Hvem er ansvarlig?

Den frihed og de muligheder vores forældre har kæmpet for at opnå, har vi gennem vores grundlovssikrede ret chancen for at tage fra os selv igen. Det synes jeg ikke, vi skal gøre. Regeringen har i mine øjne gennem de sidste seks år gjort meget forfærdeligt – men vil helst ikke tale om det. Som jeg ser det, er det kronisk fastelavn i Kongens København. Derfor: Glem nu ikke, at både politikernes og vores egne valg har konsekvenser. Stem, og fjern masken fra de politikere, som bærer ansvaret. Det var alt :]

Altså: Ny regering påkrævet.
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 14:09
69
Du har nu altid været en dejlig dreng Jacob. Kaster lige lidt mere brænde på dit propaganda bål :P

Lyt til denne mand - han er klogere end jer!
jf. ovenstående.
Gneeew | artoboyz
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:22
76
Udmærket indlæg! Du glemmer dog at fremhæve, at den nuværende regering er ved at underminere en lang række demokratiske dyder. Isolationistisk indvandrerpolitik, angrebskrige uden FN-mandat, manglende miljøindsats, skattelettelser etc. er i mine øjne ikke engang det største problem; disse temaer kunne ligeså godt være taget fra f.eks. socialdemokratiets partiprogram. Hvad, der bekymrer mig mere, er især Venstres retorik, hvor al debat bliver manet i jorden med det sædvanlige mantra: "I læser tallene forkert". Politik handler i bund og grund om retten til uenighed, men det er svært for oppositionen at føre politik, når ethvert forsøg på dialog bliver aflivet af en statsminister, der kategorisk nægter at debattere, men blot dikterer.
Et oplagt eksempel er undervisningssystemet. Både lærere og elever hævder, at standarden er blevet forringet som følge af skattestop og nedskæringer; færre penge per elev og en centraliseret styring af undervisningsformerne. Regeringens eneste kommentar, som efterhånden er ophævet til besværgelse, er, at brokkerne har misforstået tallene, og at det ifølge regeringens Makroøkonomi for dummies burde være åbenbart for enhver, at undervisningsinstitutionerne er rige som pokker. Præcis det samme scenarie udspiller sig overalt indenfor den offentlige sektor. Kommunernes økonomi, plejehjem, hospitaler, strukturreformens berettigelse, u-landsbistand, grønne afgifter, overførselsindkomster, etc.

De snakker ganske vist ikke længere om "røde råd og nævn" og "smagsdommere" (nu har vi jo CEPOS til at varetage begge opgaver... Med omvendt fortegn), men det er præcis den samme retoriske kurs, der bliver fulgt, og folk lapper det tilsyneladende i sig.
At deres realpolitik ofte er hovedløs, kan jeg for så vidt godt tilgive dem, men at de forsøger at obstruere demokratiets udfoldelse, alt imens de fører angrebskrig under dets fane, er ikke bare ubehageligt, det er en glidebane!

Fik jeg i øvrigt sagt, at jeg ellers er meget enig i dit indlæg :-)
Gravity | über G33KZ Vinder af KoD 2011
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:20
74
Uha, jeg føler mig i mindretal her :D

Jeg vil blot kort bemærke, at Danmark er i konkurrence med resten af verden om højtuddannet arbejdskraft, som via. skatten betaler en stor del af vores velfærdssamfund. Hvis ikke skatten bliver sat ned, kan vi hverken tiltrække nye eller holde på de højtuddannede vi har, og hvis den udvikling fortsætter så vil velfærdssamfundet ophøre eller blive kraftigt reduceret. Eller som ordsproget siger "Man skal ikke bide den hånd, som fodrer én".

Jeg regner med at stemme konservativt.
Gneeew | artoboyz
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:28
77
Uhm, jeg forstår ikke helt det argument. Jeg har hørt det før, men jeg er stadig langt fra overbevist. Vores skattetryk har ikke ændret sig nævneværdigt de sidste MANGE år, og vores konkurrencedygtighed stiger år for år:

http://www.weforum.org/en/initiatives/gcp/Global%20Competitiveness%20Report/index.htm

Umiddelbart er det mit indtryk fra universitetsverdenen, at Danmark er et rimelig attraktivt land at studere/arbejde i. Skattetrykket er højt, ja, men de fleste "højtuddannede" er også i stand til at gennemskue, at det ikke nødvendigvis medfører et mindre rådighedsbeløb...
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:42
79
Hvad er det du siger menneske!? Vi betaler jo mega meget i skat, vi har det af helvedes til!!!!11oneone
jf. ovenstående.
Gneeew | artoboyz
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 16:18
83
Yir, vi har det SYGT dårligt!
I hvert fald hvis man prøver at drikke sig fuld tre gange om ugen på en SU :-D
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:42
80
Hvad er det du siger menneske!? Vi betaler jo mega meget i skat, vi har det af helvedes til!!!!11oneone
jf. ovenstående.
Faust
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:43
81
jf. ovenstående.
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 15:53
82
Jeg bakker også op om velfærdssamfundet, jeg mener bare at skattetrykket er for højt til at vi kan beholde det i længden. Hvis man nu fx. skar ned på efterlønnen (det virker åndssvagt at betale folk for at gå før på pension når vi mangler arbejdskraft, der må være en anden måde at give lidt til de nedslidte), eller effektiviserede folkeskolen, som er verdens dyreste men som ikke har leveret de resultater som den burde, og brugte de penge til at indføre en flad skatteprocent et sted under 50%, så ville vi få mindre sort arbejde, og vi ville blive endnu mere konkurrencedygtige end vi er nu.
Gneeew | artoboyz
Onsdag d. 7. november 2007, kl. 16:28
84
Hvorfor leverer folkeskolen ikke resultater? Den generelle feedback på danske studerende ved udenlandske universiteter er, at de klarer sig langt over gennemsnittet...
Nu har jeg ikke interesseret mig for makroøkonomi siden gymnasiet, så mine argumenter imod en flad, lav skatteprocent er rimelig rustne. Til gengæld tvivler jeg meget på, at en flad, lav skatteprocent er nok til at finansiere velfærdsstaten (selv fratrukket udgifterne til efterløn). Vi er naturligvis ude i spekulationerne, da det er umuligt at opstille et scenarie for økonomiens udvikling, såfremt vi reformerer skattepolitikken, men jeg tror ikke på, at dit rådighedsbeløb bliver meget større, selvom du betaler (meget) mindre i skat. Det må unægteligt gå ud over nogle universelle ydelser, hvis vi sænker skatten på arbejde, og så skal du pludselig selv til at betale sygeforsikring. Alternativt mere for at benytte offentlige transportmidler, plejehjemspladser, dyrere studielån, selvfinansierede uddannelser o.l.

Endelig viser de fleste undersøgelser, at folk ikke er interesserede i at arbejde mere; skatteprocenten uagtet. De vil hellere have mere fritid, og såfremt produktiviteten ikke øges, så kan skattelettelserne slet ikke finansieres.

Når jeg ser på de lande rundt omkring i verden, der har et skattesystem, som du beskriver, så kan jeg som regel ikke lide, det jeg ser... Kan ikke se, hvorfor det skulle blive anderledes i Danmark :-)
Haahr
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 16:17
98
Kan kun være enig i det Gneeew siger... Prøv at lade værre med at tænke på skat som en del af din inkomst, der forsvinder... Jeg har i over et år arbejdet (hårdt fysisk arbejde, som bryder storset alle regler i arbejdstilsynets regler oom at løfte tunge ting), og derfor selvfølgelig betalt skat, og jeg vil sige, at jeg er glad for at kunne bruge min egen person til at bidrage til det store fællesskab (ikke kun fordi man kan mobbe sine studerende venner med at de nasser af MIN arbejdskraft, men blot fordi jeg er tilfreds med at betale skat som jeg gør). Desuden ville jeg med glæde betale mere skat (har blot betalt de 39% grundskat), hvis jeg tjente flere penge.

Synes det er nedern, at folk med et liberalt sind har det med at se det at betale til fællesskabet som en byrde på en selv. At se sin skattesats som en slags "regning" giver for mig ingen mening overhoved, eftersom den skat man nu engang betaler, går ligeså meget til en selv som den går til et hvilket som helst andet medlem af samfundet, og det er sgu bare rart at tænke på!
Fredag d. 9. november 2007, kl. 16:34
113
Jeg er enig i det du siger, men 2/3-del af ens indskomst er bare for meget, den skal ligge på 40-50% før jeg synes det begynder at være fair. Det må være muligt at effektivisere det offentlige på en eller anden måde så vi kan få den derned. Jeg vil ikke have velfærdssamfundet afskaffet, jeg synes bare det har en tendens til at blive ved med at vokse, selvom det er stort nok :P
Cole
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 10:21
91
Må man lige opfordre deltagerne i denne debat til at bruge ordet demokrati lidt mere varsomt?

Tak :D
Gneeew | artoboyz
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 11:30
92
?????
Cole
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 14:02
95
?????????

Så blev vi så meget klogere ;-) Det jeg blot mente var, at jeg gerne ville bede folk tænke sig lidt om inden man bruger ordet demokrati. F.eks gøre sig nogle overvejelser om, hvad demokrati er (en norsk forsker har fundet frem til at der benyttes over 168 forskellige definitioner af demokrati, hvilket gør, at det kan svært at finde ud af, hvad debatøren mener når han bruger ordet)?? Har vi demokrati i DK - i den vestelige verden?? osv. osv.

Jeg mener man risikere at komme galt afsted, når man begynder at fremhæve trusler mod demokratiske idealer (hvilke idealer??)....underminere demokratiet osv., hvis man blot er den overbevisning, at demokrati udelukkende bygger på samtale/argumentets styrke eller på princippet om en mand en stemme.

Jeg er selv slem til at bruge ordet efter for godt befindende og derfor prøver jeg også på at passe lidt på med at bruge ordet/begrebet. Derfor mener jeg nu også godt, at man kan opfordre andre til at passe lidt på, og bruge ordet varsomt.

Opfordringen var nu ikke møntet på dig personligt, men en generel opfordning til folk, som skriver i denne tråd. Jeg håber at ovenstående, kan være dig behjælpelig med at forstå, hvad der lå i min tidligere opfordring, ellers må du gerne skrive lidt mere end ??????? :D

Gneeew | artoboyz
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 15:59
97
Jeg læste det nu heller ikke som en kommentar til det, jeg havde skrevet ... Så går jeg ud fra, at du havde brugt den magiske besvarknap :-)
Jeg kan naturligvis ikke svare for andre, men jeg er naturligvis klar over, at "demokrati" ikke betyder andet end folkestyre, og derfor semantisk set er et stort set ubrugeligt ord i en politisk diskussion på vores breddegrader; der er jo ikke nogen, der ikke går ind for demokrati. Vi kan selvfølgelig godt tage en metadiskussion om det at diskutere demokrati, men jeg tror ikke, det var din hensigt med indlægget...
Når jeg alligevel bevidst vælger at bruge udtryk som demokratiske idealer o.l., så skyldes det, at "demokrati" i sig selv er ubrugeligt, hvis det ikke tilknyttes begreber som "ytringsfrihed", "retssikkerhed", "minoritetsbeskyttelse" og andet i samme dur. Når jeg påpeger, at vores nuværende regering har et demokratisk problem, så anklager jeg dem naturligvis ikke for bevidst at undergrave vores tradition for folkestyre. Det bør dog være rimelig oplagt, at de f.eks. ikke lader oppositionen komme til orde, de udhuler retssikkerheden, de forskelsbehandler etniske danskere og flygtninge/indvandrere, 24-årsreglen forhindrer myndige mennesker i at handle, som de vil, og så videre...

!!!!! :-D
DMT | Profanity.css
Torsdag d. 8. november 2007, kl. 16:19
100
nvm, jeg gider alligevel ikk at tage diskussionen op
Redigeret: Torsdag d. 8. november 2007 - kl. 16:56
6ton
Fredag d. 9. november 2007, kl. 11:37
109
Jeg har nu fået helt styr på hvem jeg vil stemme på.

Valget stod mellem radikale og SF, og da radikale sagde at de gerne ville kunne se et arbejde over midten med VKYR så stod jeg lidt af.

så det bliver en SF stemme. Syntes ville søvndal har gjort det rigtigt godt, og er en meget sympatisk mand :)

At troels lykke eller hvad den venste mand hedder igen oog igen trækker den ned på et personligt stadie der ikke hører en saglig debat til .. :)
lev livet..
Jaed | Naughty
Fredag d. 9. november 2007, kl. 13:35
111
Lyder fornuftigt :)
Jaed | Naughty
Fredag d. 9. november 2007, kl. 13:36
112
guess what... x2
Redigeret: Fredag d. 9. november 2007 - kl. 13:37

Deltag i debatten

Det kræves at du er logget ind, før du kan skrive en kommentar..
Har du ikke allerede en profil, kan du oprette en gratis!

Log ind

Bruger
Kodeord
Husk
» Opret profil
» Glemt kodeord?

Information

For at få det fulde udbytte af Gaming.dk, kræver det at du har oprettet en bruger.

Det tager ikke mere end 2-3 min. og er selvfølgelig gratis.

Seneste CS:S indlæg

Counter-Strike: Source Godt CSS-team navn? (52)
Counter-Strike: Source ny update i ... (7)
Counter-Strike: Source Anderkendelse (61)
Counter-Strike: Source Management & Staff (19)
Counter-Strike: Source LAN i Østjylland! (19)
Counter-Strike: Source Mussemåtte ... (16)
Counter-Strike: Source Nyt lan event inc ... (157)
Counter-Strike: Source stv - TB4 (7)
Counter-Strike: Source Theblasts MVP? (64)
Counter-Strike: Source Mest overvuderet ... (95)
Counter-Strike: Source Værste skuffelse? (139)
Counter-Strike: Source Demoer fra Theblast (28)
Counter-Strike: Source Danske unge ... (513)
Counter-Strike: Source Hjælp mappe (5)
Counter-Strike: Source Email til Steam Acc (8)
Counter-Strike: Source Netpartyfyn træf? (1)
Counter-Strike: Source Kan ikke enter ... (6)
Counter-Strike: Source CSS hjælp? (19)
Counter-Strike: Source eStrike DM server ... (15)
Counter-Strike: Source Lans? (3)

Seneste NON-GAME indlæg

Offtopic Kort virker kun ... (2)
Offtopic Diablo 3 - hvad ... (21)
Køb og Salg S: Fin Gamer ... (32)
Offtopic Eksamen (7)
Offtopic Danmarks flotteste ... (54)
Offtopic Jokern @ tb4 (224)
Køb og Salg Vil du bytte... ... (9)
Offtopic TheBlast - Jeres ... (157)
PC Relateret blæser på ... (2)
PC Relateret Pc lagger i css ... (18)

RTS Games

League of Legends Teamet søges. (4)
League of Legends 4 members søges EUW (0)
League of Legends Ranked low elo (7)
League of Legends Team på EU West ... (1)
League of Legends Søger support og ... (2)
League of Legends LoL Team. (27)
League of Legends Support til ... (4)
League of Legends Teamet søges. (0)
League of Legends 1450 elo LOL live ... (2)
League of Legends Best support eu - ... (6)

FPS Games

Battlefield BF3 mangler nogle ... (10)
Counter-Strike 1.6 Top 10 Players i ... (60)
Battlefield eXACTA- mangler 1 ... (12)
Battlefield DED Søger Membs (52)
Battlefield Nyt bf3 team (19)
Battlefield Hej. RsK Søger ... (34)
Battlefield Leder efter folk ... (10)
Battlefield BF3 Play like a ... (11)
N/A Explicit Gaming ... (16)
Battlefield Apocrita E-sport ... (1)

Spilkonsoller

Playstation Mates at spille ... (5)
Playstation Ps3 kan ikke logge ... (4)
Playstation mates mw3 ps3 (2)