Hey alle
Her forleden kom jeg i tanker om en tegnefilm jeg så da jeg var lille.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se den igen men kan ikke komme i tanke om titlen
Jeg havde den på VHS den gang, men er sikker på at den kan fås på DVD
Her er et kort referat af filmen. Jeg skriver så meget jeg kan huske fra den. Det er ikke meget så det bliver måske rodet! :
Det hele starter på jorden. Jorden er under angreb og derfor sender de deres børn ud i rummet med rumskibe. Drengen som er hoved person hans far er kaptajn for den jordiske flæde. ( er ikke sikker på om det er børnene der bliver sendt væk, eller om det er de voksne der går i krig )
Så springer filmen i tiden hvor drengen nu er en ung voksen. Han befinder sig ude i rummet på et rumskib. Ude i rummet har mennesker intet at skulle have sagt så han må slås for føden. Han møder nogle andre mennesker (en pige som han godt kan lide) hun helbreder ham med en laser da han var kommet til skade. Det var sådan de mørttes. Kan ikke huske så meget mere ud over at de finder en video fra hans fAr som siger de skal gendanne jorden. Så de rejser gennem universet. De flyver mellem store krystaller mens de er forfulgt. Til sidst gendanner de jorden med sådan nogle kapsler. Og de bliver kærester....
- er ikke sikker på hvor Hvidt den forløber sig sådan, men det er det bedste jeg kan huske.
Tak på forhånd hvis i kender titlen??? |