Jeg har nu i et stykke tid overvejet at købe en AMD 4000+ for at skifte den ud med min Pentium 4.
Intel Pentium 4 processor 3GHz
512 mb ram
rx700pro ati gfx kort
Kører med bedst mulig grafik, så har derfor med 1280x1024 opløsning, 50-70 fps.
Mit spørgsmål er så hvor meget performance og hvor mange fps i tror jeg vil få ud af det?
Har selv lige skifet fra en p4 3.0 og JA det betaler sig snildt. Købte en 3700+ og har clocket den kører 100 fps stortset konstant kan dog droppe til 70 med 12 mand på hvert hold osv. amd64 4 teh future drop det intel pis ;D
Jeg har til dags dato ikke set en p4 pc der pwner mere end en amd 64 4000+
UDEN at den skal clockes først.
Amd er klar overlegen når det kommer til preformance i forhold til pris.
(ingen må misforstå mig og tro at jeg mener at intel er dårlige... men man skal ofte betale 5600,- for en god pr0 intel hvorimod amd ville koste ca 2600,-)
(ps.. for de 3000,- kan du købe adskellige fadbamser... f.eks 66 fadbamser på et kbh disko... eller 120 hvis du er i Herning)
jeg skiftede selv fra en p4 3.0 med kvali asus bundkort + 1gb ddr + 9800 pro til min 4000+ igen asus bundkort + samme ram og 7800gt
gik fra ca 60 stabilt (ofte over 100 fps) til nu ca 100 stabilt (nogle gange over 240 fps ingame og 269 i stress testen)
Så skift endelig til AMD..... (selv om jeg ikke er særlig troværdig....)
Dog tror jeg man skal vente lidt til Intels nye "standard" CPU er kommet på markedet, for de hårde nørder kan vidst ikke blive enige om den vælter AMD's +4000.
Det er ikke Intel selv jeg snakker om.. AMD og Intels egne udtalelser kan man sq aldrig stole på.
Det er nogle af de store hardware communities der er i tvivl om Intels nye CPU. Nogen siger at den virkelig er et slagskib, mens andre mener at AMD's X2 almindelige CPU sagtens kan trække fra den...
Så du ikke nyheden på played.dk (1.6 site) med den intel processor er outperformer 4000+ ?.. Det var en 2.8 OC'ED til et eller andet sygt. og den kostede under 1000 kr.. så jo det er muligt at finde en processor der out performer en 4000+ til billige penge.
Ja self kommer der nyt og bedre gør der også fra intel's side ville bare lige gøre dig opmærksom på at intel stadig kan være med helt i toppen. Da jeg syntes den block du lavede om AMD er langt foran ikke helt holdte..
ikke rigtig en hemmelighed mere at amd kommer med en X2 5000+ og en FX-62 til AM2 :) Meeen vent nu lige og se hvad conroe kan. De preformer virkelig godt allerede nu (outpreformer endda AMD's top cpuer), og tør ikke tænke på hvordan de kommer til at yde når de lander på markedet.
Nu har jeg selv en AMD 4000+, Geforce 7800GTX, 1gb ram, A8N-VM CSM, og den trækker kun 150fps i stresstest med kroghs config her fra sitet, og endnu mindre uden, har du nogen anelse om hvad der kan være galt siden den burde kunne trække 200+ fps i stresstest?
oh well kunne godt forestille mig at man kan fÃ¥ lidt flere fadbamser for 3000 kr i bulgarien... HVOR MAN TILFÃLDIGVIS SKAL HEN TIL SOMMER... uh yeah.
rune... DIN DRANKER... du tænker fandeme ikk på andet en de ba,ser der.. omg...
hvis du bare brugte halvt så meget tid på sovs, som du gør på dine bamser.. ville du jo være THE ONE AND ONLY...
:) noget skal man jo kalde sig, ej jeg har sidder selv med en P4 3.0ghz og mine 2gb ddr2 og asus bundkort og 7800Gt, jeg kører stortset 100fps over alt, kan droppe skal jeg ikke sige nej til.
Min P4 er en ældre model en 630'er der er kommet mange nye modeller siden, jeg kører lige nu min ved 3.95ghz uden problemer...
Jeg må så indrømme at efter Slap lan, hvor jeg sad ved siden af Zlam :) så virker det som om at en amd kan performe bedre i games....
Hvis du skal ud og købe nyt. og det kun er til at game på.. så køb noget amd det er også billigere!
Jeg tror dog stadig ikke på at Amd direkte outperformer Intel... det handler altid om de rigtige sammensætninger og rigtige indstillinger....
Det er min mening, og jeg regner ikke med at skifte over til Amd i den nærmere fremtid :) jeg kan få mere ud af min endnu ved at indstille den på andre måder...
Lol så fandt jeg lige en i et electriccity blad :P
KUN 6.999,-
PACKARD BELL IMEDIA 6578
-Athlon 64 4000+
- 2GB ram, 400 HB harddisk
-DvD brænder
- ATI X600 256 MB graffik kort med DVI
-Tv tuner med fjernbetjening
-Kortlæser
-Windows XP home
er det nice eller hvad, har ikke en skid forstand på comps :D
men får at skifte skal du også have et nyt bundkort.. så det er ikke lige til.. og så når man er igang kan man ligeså godt købe mere osv `=)
og kan være dine ram ikke passer i..?
men jeg ville nok sige du skal have flere ram et byt bundkort og så køb dig den amd 4000+ !
jeg havde også en p4 3.0 og jeg har fået SYGT meget ud af det :)